Nieuw medium bij Het Nationale Autonet: een krant
De Autokrant wordt huis-aan-huis verspreid in de gebieden waar Het Nationale Autonet vertegenwoordigd is. De oplage van de starteditie is 360 duizend stuks. Volgens directeur Ab Timmerman van Het Nationale Autonet biedt de krant de deelnemende bedrijven een manier om zich in hun verzorgingsgebied te profileren en te onderscheiden. “Het Nationale Autonet helpt klanten met het nemen van verantwoorde koop- en reparatiebeslissingen en maakt ze wegwijs in het doolhof van financieringen en verzekeringen”, aldus Timmerman.
Van de ongeveer 25 dealerbedrijven die lid zijn van Het Nationale Autonet, zijn er 17 ook lid van Regio Checkpoint, de garageformule van Timmerman die diverse producten op het gebied van onderhoud en aankoop aanbiedt, zoals een aankoopverzekering bij particuliere transacties.
Enige jaren geleden stond de teller van Regio Checkpoint nog op ongeveer 30 aansluitingen. “Een aantal staakte de werkzaamheden, sommige hebben wij opgezegd en andere gingen zelf weg”, zegt Timmerman, die verwacht dat de formule de komende tijd weer gaat groeien nu de concurrentie op de onderhoudsmarkt groter wordt. Negen nieuwe aansluitingen zijn momenteel in voorbereiding.