Rogam en Möller sluiten schadeverbond

Redactie Redactie
• Laatste update:

Rogam heeft de eisen die de importeur stelt op het gebied van merkherstel gekoppeld aan een hoog serviceniveau voor klanten en dit ondergebracht in een eigen label: Starclass Schadeservice. Deze service wordt via alle negen vestigingen aangeboden. De auto’s worden vervolgens hersteld in de daarvoor ingerichte schadevestiging in Bergschenhoek.

Volgens Hans van Ruiten van de Rogam & Victoria Groep wordt er bij de verkoop van een nieuwe personen- of bestelwagens steeds vaker een Mercedes-Benz-verzekering meeverkocht; dat betekent een grote kans dat de auto bij schade weer terugkomt bij de dealer. “Wij willen daarom de kwaliteit en service op hoog niveau blijven garanderen.”

Expertise
Het label Starclass is ontwikkeld door Möller autoschade, dat ook de opleidingen en rekrutering van personeelsleden heeft verzorgd, en het schadeproces in kaart heeft gebracht. “Rogam koopt als het ware onze managementexpertise op het gebied van schadeherstel in”, zegt Alfred Möller. “Daarnaast wordt er gebruik gemaakt van onze backoffice. Onze systemen kunnen meer schades verwerken dan wij zelf binnenkrijgen. Op deze manier kunnen wij onze indirecte kosten verlagen.”

Ook denkt Möller dat deze aanpak een oplossing is voor het probleem dat auto’s technisch steeds complexer zijn. “Om auto’s kwalitatief hoogwaardig te kunnen blijven herstellen, is merkondersteuning noodzakelijk. Wij krijgen op deze manier veel informatie over de techniek van de nieuwste Mercedessen.”

Rogam en Möller sluiten schadeverbond | Automotive Online

Rogam en Möller sluiten schadeverbond

Redactie Redactie
• Laatste update:

Rogam heeft de eisen die de importeur stelt op het gebied van merkherstel gekoppeld aan een hoog serviceniveau voor klanten en dit ondergebracht in een eigen label: Starclass Schadeservice. Deze service wordt via alle negen vestigingen aangeboden. De auto’s worden vervolgens hersteld in de daarvoor ingerichte schadevestiging in Bergschenhoek.

Volgens Hans van Ruiten van de Rogam & Victoria Groep wordt er bij de verkoop van een nieuwe personen- of bestelwagens steeds vaker een Mercedes-Benz-verzekering meeverkocht; dat betekent een grote kans dat de auto bij schade weer terugkomt bij de dealer. “Wij willen daarom de kwaliteit en service op hoog niveau blijven garanderen.”

Expertise
Het label Starclass is ontwikkeld door Möller autoschade, dat ook de opleidingen en rekrutering van personeelsleden heeft verzorgd, en het schadeproces in kaart heeft gebracht. “Rogam koopt als het ware onze managementexpertise op het gebied van schadeherstel in”, zegt Alfred Möller. “Daarnaast wordt er gebruik gemaakt van onze backoffice. Onze systemen kunnen meer schades verwerken dan wij zelf binnenkrijgen. Op deze manier kunnen wij onze indirecte kosten verlagen.”

Ook denkt Möller dat deze aanpak een oplossing is voor het probleem dat auto’s technisch steeds complexer zijn. “Om auto’s kwalitatief hoogwaardig te kunnen blijven herstellen, is merkondersteuning noodzakelijk. Wij krijgen op deze manier veel informatie over de techniek van de nieuwste Mercedessen.”