Volvo Cars Nederland zet mes in organisatie
Volvo Cars zet wereldwijd het mes in zijn personeelsbestand. “Het is natuurlijk erg vervelend maar we hebben de schade in Nederland nog enigszins weten te beperken”, aldus Huib de Vries, pr-manager.
De reorganisatie was in juni al aangekondigd vanuit Zweden. “Volvo is een relatief kleine fabrikant, en erg afhankelijk van de Amerikaanse markt. Daar begonnen de verkopen een tijd geleden al tegen te vallen. Toen ook de Europese markt in crisis begon te raken, moest er actie worden ondernomen. De reorganisatie vindt in alle landen plaats, en staat dus los van de prestaties van Volvo Cars Nederland.”
Er vinden verschillende verschuivingen plaats in de Nederlandse organisatie. Zo wordt de afdeling pr samengevoegd met marketing. Huib de Vries wordt op 1 januari benoemd tot directeur marketing, en de huidige marketingmanager Peter Bleumer wordt directeur customer service. Arjan Eigenbrood die nu deze functie vervult, gaat in oktober 2009 met vroegpensioen. Tot die tijd zal hij een aantal internationale projecten binnen Volvo leiden.