A.A.S. gaat hulp verlenen bij ongevallen

Redactie Redactie
• Laatste update:

Twintig wagens zijn bestickerd in Onna-onna-huisstijl en kunnen binnen dertig minuten ter plaatse zijn om de automobiliste te helpen bij het invullen van formulieren, foto’s van de schades te maken en haar naar huis te brengen. De verzekeraar start op 23 juli met de dienst.

Klant opzoeken
De verzekeraar bepaalt op basis van het telefoongesprek met de verzekerde of ze in aanmerking komt voor de extra dienstverlening. “Dat zal niet voor elk klein krasje zijn. Maar in eerste instantie gaan we uit van het principe `als de klant het serieus genoeg vindt, rukken we uit`”, vertelt Onna-onna-directeur Lex Orie. 

A.A.S. heeft op basis van de polisdichtheid van Onna-onna bepaald bij welke vestigingen de hulpauto’s gestationeerd zullen zijn. “Maar indien er een aanvraag komt buiten deze gebieden, zullen we iemand uit een andere vestiging in de buurt ernaartoe sturen”, legt A.A.S-directeur Nicole Spenkelink uit. De hulpverleners zijn schadeherstellers van A.A.S die een speciale training hebben gevolgd.

Juiste moment
Volgens Spenkelink is dit het juiste moment voor het schadebedrijf om met de nieuwe dienstverlening te komen. “Je ziet steeds vaker dat de hersteller de klant opzoekt. Dit is daar een voorbeeld van. Bovendien past het in ons streven de klant honderd procent te ontzorgen. Dat doen we nu al aan de balie, maar met deze nieuwe dienst zetten we een stapje extra.”

Voor de dienstverlening krijgt A.A.S. een vergoeding en verder moet het de schadehersteller extra werk opleveren. Onna-onna betaalt de dienst uit zijn marketingbudget. Volgens Orie zal dit niet tot hogere premies leiden. “Het is een extra dienst die we verlenen en op de totale schadelast zijn dit de kosten niet. We gaan voor de beste service, niet voor de laagste premies.” Hoe vaak er van de dienst gebruik zal worden gemaakt, kunnen de bedrijven niet zeggen.

Verenigde Staten
In de VS heeft verzekeraar Progressive een vergelijkbare dienst al jaren geleden succesvol geintroduceerd. “Ik kende het voorbeeld al lang en kon haast niet wachten er zelf mee te starten”, vertelt Orie. “We hebben nu het volume en de investeringsruimte (vorig jaar nam Aegon participatie in de verzekeraar – red) om het ook te gaan doen. Gelukkig want ik was al die tijd bang dat een ander met het plan zou weglopen.”

Onna-onna heeft enkele tienduizenden klanten.  

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

A.A.S. gaat hulp verlenen bij ongevallen | Automotive Online

A.A.S. gaat hulp verlenen bij ongevallen

Redactie Redactie
• Laatste update:

Twintig wagens zijn bestickerd in Onna-onna-huisstijl en kunnen binnen dertig minuten ter plaatse zijn om de automobiliste te helpen bij het invullen van formulieren, foto’s van de schades te maken en haar naar huis te brengen. De verzekeraar start op 23 juli met de dienst.

Klant opzoeken
De verzekeraar bepaalt op basis van het telefoongesprek met de verzekerde of ze in aanmerking komt voor de extra dienstverlening. “Dat zal niet voor elk klein krasje zijn. Maar in eerste instantie gaan we uit van het principe `als de klant het serieus genoeg vindt, rukken we uit`”, vertelt Onna-onna-directeur Lex Orie. 

A.A.S. heeft op basis van de polisdichtheid van Onna-onna bepaald bij welke vestigingen de hulpauto’s gestationeerd zullen zijn. “Maar indien er een aanvraag komt buiten deze gebieden, zullen we iemand uit een andere vestiging in de buurt ernaartoe sturen”, legt A.A.S-directeur Nicole Spenkelink uit. De hulpverleners zijn schadeherstellers van A.A.S die een speciale training hebben gevolgd.

Juiste moment
Volgens Spenkelink is dit het juiste moment voor het schadebedrijf om met de nieuwe dienstverlening te komen. “Je ziet steeds vaker dat de hersteller de klant opzoekt. Dit is daar een voorbeeld van. Bovendien past het in ons streven de klant honderd procent te ontzorgen. Dat doen we nu al aan de balie, maar met deze nieuwe dienst zetten we een stapje extra.”

Voor de dienstverlening krijgt A.A.S. een vergoeding en verder moet het de schadehersteller extra werk opleveren. Onna-onna betaalt de dienst uit zijn marketingbudget. Volgens Orie zal dit niet tot hogere premies leiden. “Het is een extra dienst die we verlenen en op de totale schadelast zijn dit de kosten niet. We gaan voor de beste service, niet voor de laagste premies.” Hoe vaak er van de dienst gebruik zal worden gemaakt, kunnen de bedrijven niet zeggen.

Verenigde Staten
In de VS heeft verzekeraar Progressive een vergelijkbare dienst al jaren geleden succesvol geintroduceerd. “Ik kende het voorbeeld al lang en kon haast niet wachten er zelf mee te starten”, vertelt Orie. “We hebben nu het volume en de investeringsruimte (vorig jaar nam Aegon participatie in de verzekeraar – red) om het ook te gaan doen. Gelukkig want ik was al die tijd bang dat een ander met het plan zou weglopen.”

Onna-onna heeft enkele tienduizenden klanten.  

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.