‘Groot deel DS-verkopen zijn zelfregistraties’
Bijna vijftig procent van de DS-verkopen in Duitsland zijn gedaan door importeur en dealers. Gemiddeld is het aandeel zelfregistraties in Duitsland 32 procent. In Italië was 29 procent van de DS-verkopen zelfregistraties, tegenover een marktgemiddelde van 9,7 procent.
In Nederland zijn tot en met mei van dit jaar 21 procent van de DS-verkopen eigen registraties, ten opzichte van 20 procent zelfregistraties in de hele branche.
Proefritten
Volgens DS-ceo Yves Bonnefont is het allemaal onderdeel van de strategie van de fabrikant om bekendheid voor het merk te genereren. “Er is geen betere manier om de exclusiviteit van DS te begrijpen en te waarderen dan door erin te rijden. Daarom hebben we een grote vloot opgebouwd voor proefritten.”
DS bestaat inmiddels vijf jaar als label van PSA, maar is vorig jaar opnieuw gelanceerd als op zichzelf staand premium merk binnen de groep. Onlangs maakte PSA bekend zijn productie in Europa op te schroeven, onder meer voor de DS 3. Tussen 2018 en 2020 zullen er vijf nieuwe DS-modellen worden gelanceerd, meldt Automotive News.