Evert van der Wal (Mitsubishi) zoekt zelf wel uit of iets kan of niet

Nieuwe post • Evert van der Wal (40) is begin dit jaar gestart als operationeel directeur bij Mitsubishi Motor Sales Nederland. Hij werkte hiervoor onder meer bij Fiat Chrysler en Renault. Van der Wal woont sinds kort in Hollandse Rading, samen met zijn vriendin Maayke. 
Ivonne Vermeulen Ivonne Vermeulen
• Laatste update:
Van der Wal houdt niet van stilzitten.

Wat is er zo uitdagend aan uw nieuwe baan?

“Het voelt vertrouwd bij Mitsubishi. Ik heb een aantal jaren bij Renault gewerkt, dat ook deel uitmaakte van de alliantie. De uitdaging is daar nog meer synergie uit te halen. En ik wil graag een uitgekiend marketingbeleid 2.0 doorvoeren waarin alle ook alle sociale mediavormen optimaal worden ingezet.

Wat doet u graag in uw vrije tijd?

“Ik kan heel moeilijk stilzitten en ben altijd bezig. We zijn in november verhuisd naar een mooi oud huis uit 1930 in Hollandse Rading waar nog intensief aan verbouwd moet worden. Daarnaast loop ik graag hard en loop ik marathons. Dat is meteen een goede stok achter de deur om goed te blijven trainen. Hardlopen is voor mij de ultieme manier om mijn hoofd leeg te maken. Ik ben graag in de buitenlucht. We hebben bewust geen televisie in huis. Tv kijken doe ik wel als ik heel oud ben. Alleen als ik ziek ben en ik echt niet anders kan, kijk ik wel eens naar een film, maar dat is uitzonderlijk. Zonder tv mis je echt niks, want al het nieuws is ook heel goed online te volgen.”

Is er een sportman/vrouw waar u veel bewondering voor heeft?

“Terry Fox. Hij werd beroemd door de Marathon of Hope, waarmee hij geld inzamelde voor kankeronderzoek. Zelf had hij nog maar één been vanwege de kanker, maar toch was hij in staat om de marathon te lopen met een prothese. Hij is inmiddels alweer jaren overleden, maar ik heb veel bewondering voor zijn kracht en doorzettingsvermogen. Iedereen kan wel zeggen dat iets onmogelijk is, maar hij toonde aan dat iets wel kan, als je het maar probeert. Dat vind ik inspirerend.”

Wat neemt u daarvan mee in uw dagelijkse werk?

“Ik vind het boeiend om mensen uit hun comfortzone te halen en te inspireren om net iets verder na te denken dan het vertrouwde. Het is belangrijk om niet op voorhand te zeggen dat iets niet kan. Probeer het eerst maar eens uit en ontdek wat er wel of niet kan: dat is de mentaliteit waar ik van houd.”

Van welke baan droomde je als kind?

“Ik wilde graag advocaat worden, maar samen met mijn broer was ik al vanaf mijn twaalfde aan het sleutelen aan brommers en auto’s. Vanaf die tijd ben ik een echte auto-man geworden en al snel in de autobranche terecht gekomen.”

Waarvan krijgt u inspiratie of nieuwe ideeën?

“Wat Steve Jobs met Apple heeft opgebouwd vind ik heel knap. In ons eigen land vind ik Cool Blue heel vernieuwd. De manier waarop ze hun motto ‘service met een glimlach’ tot in de kleinste details hebben doorgevoerd, is bewonderenswaardig. Zoals hun bevestigingsmail bijvoorbeeld waarin ze melden dat de bestelling rond is, en niet vierkant, staat er dan tussen haakjes. Die kleine dingen zorgen voor een glimlach. Daar kunnen we in de automotive nog wat van leren.”

Geplaatst in rubriek:
Ivonne Vermeulen
Ivonne Vermeulen

Ivonne Vermeulen is redacteur bij Automotive, waar ze onder andere de portefeuilles Schade en Universele markt beheert.

Evert van der Wal (Mitsubishi) zoekt zelf wel uit of iets kan of niet | Automotive Online

Evert van der Wal (Mitsubishi) zoekt zelf wel uit of iets kan of niet

Nieuwe post • Evert van der Wal (40) is begin dit jaar gestart als operationeel directeur bij Mitsubishi Motor Sales Nederland. Hij werkte hiervoor onder meer bij Fiat Chrysler en Renault. Van der Wal woont sinds kort in Hollandse Rading, samen met zijn vriendin Maayke. 
Ivonne Vermeulen Ivonne Vermeulen
• Laatste update:
Van der Wal houdt niet van stilzitten.

Wat is er zo uitdagend aan uw nieuwe baan?

“Het voelt vertrouwd bij Mitsubishi. Ik heb een aantal jaren bij Renault gewerkt, dat ook deel uitmaakte van de alliantie. De uitdaging is daar nog meer synergie uit te halen. En ik wil graag een uitgekiend marketingbeleid 2.0 doorvoeren waarin alle ook alle sociale mediavormen optimaal worden ingezet.

Wat doet u graag in uw vrije tijd?

“Ik kan heel moeilijk stilzitten en ben altijd bezig. We zijn in november verhuisd naar een mooi oud huis uit 1930 in Hollandse Rading waar nog intensief aan verbouwd moet worden. Daarnaast loop ik graag hard en loop ik marathons. Dat is meteen een goede stok achter de deur om goed te blijven trainen. Hardlopen is voor mij de ultieme manier om mijn hoofd leeg te maken. Ik ben graag in de buitenlucht. We hebben bewust geen televisie in huis. Tv kijken doe ik wel als ik heel oud ben. Alleen als ik ziek ben en ik echt niet anders kan, kijk ik wel eens naar een film, maar dat is uitzonderlijk. Zonder tv mis je echt niks, want al het nieuws is ook heel goed online te volgen.”

Is er een sportman/vrouw waar u veel bewondering voor heeft?

“Terry Fox. Hij werd beroemd door de Marathon of Hope, waarmee hij geld inzamelde voor kankeronderzoek. Zelf had hij nog maar één been vanwege de kanker, maar toch was hij in staat om de marathon te lopen met een prothese. Hij is inmiddels alweer jaren overleden, maar ik heb veel bewondering voor zijn kracht en doorzettingsvermogen. Iedereen kan wel zeggen dat iets onmogelijk is, maar hij toonde aan dat iets wel kan, als je het maar probeert. Dat vind ik inspirerend.”

Wat neemt u daarvan mee in uw dagelijkse werk?

“Ik vind het boeiend om mensen uit hun comfortzone te halen en te inspireren om net iets verder na te denken dan het vertrouwde. Het is belangrijk om niet op voorhand te zeggen dat iets niet kan. Probeer het eerst maar eens uit en ontdek wat er wel of niet kan: dat is de mentaliteit waar ik van houd.”

Van welke baan droomde je als kind?

“Ik wilde graag advocaat worden, maar samen met mijn broer was ik al vanaf mijn twaalfde aan het sleutelen aan brommers en auto’s. Vanaf die tijd ben ik een echte auto-man geworden en al snel in de autobranche terecht gekomen.”

Waarvan krijgt u inspiratie of nieuwe ideeën?

“Wat Steve Jobs met Apple heeft opgebouwd vind ik heel knap. In ons eigen land vind ik Cool Blue heel vernieuwd. De manier waarop ze hun motto ‘service met een glimlach’ tot in de kleinste details hebben doorgevoerd, is bewonderenswaardig. Zoals hun bevestigingsmail bijvoorbeeld waarin ze melden dat de bestelling rond is, en niet vierkant, staat er dan tussen haakjes. Die kleine dingen zorgen voor een glimlach. Daar kunnen we in de automotive nog wat van leren.”

Geplaatst in rubriek:
Ivonne Vermeulen
Ivonne Vermeulen

Ivonne Vermeulen is redacteur bij Automotive, waar ze onder andere de portefeuilles Schade en Universele markt beheert.