‘Nederlandse auto- en mobiliteitsmarkt klaar voor autonoom rijden’

Bart Kuijpers Bart Kuijpers

Roland Berger deed onderzoek naar de auto- en mobiliteitsmarkt in tien hoog ontwikkelde markten waaronder Japan, Duitsland, het Verenigd Koninkrijk en de VS.

Nederlandse consumenten staan nu veel positiever ten opzichte van mobiliteitsconcepten dankzij de introductie van nieuwe en betere businessmodellen, zegt Rene Seyger, partner bij Roland Berger. “In Nederland zie je dat de opkomst van Car2go, Greenwheels, Snappcar (autodelen) en Abel (ritdelen) inspringen op de toenemende vraag naar carsharing in onze steden. Zodra auto’s op afroep beschikbaar zijn als kostenefficiënt alternatief voor autobezit, zal deze trend zich in Nederland versnellen.”

Onlangs concludeerde KPMG nog dat 70 procent van de Nederlandse leveranciers, importeurs, dealers en leasemaatschappijen op geen enkele manier aan de slag is met data van connected cars.

Lees meer op Fleet&Mobility.nl

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.

‘Nederlandse auto- en mobiliteitsmarkt klaar voor autonoom rijden’ | Automotive Online

‘Nederlandse auto- en mobiliteitsmarkt klaar voor autonoom rijden’

Bart Kuijpers Bart Kuijpers

Roland Berger deed onderzoek naar de auto- en mobiliteitsmarkt in tien hoog ontwikkelde markten waaronder Japan, Duitsland, het Verenigd Koninkrijk en de VS.

Nederlandse consumenten staan nu veel positiever ten opzichte van mobiliteitsconcepten dankzij de introductie van nieuwe en betere businessmodellen, zegt Rene Seyger, partner bij Roland Berger. “In Nederland zie je dat de opkomst van Car2go, Greenwheels, Snappcar (autodelen) en Abel (ritdelen) inspringen op de toenemende vraag naar carsharing in onze steden. Zodra auto’s op afroep beschikbaar zijn als kostenefficiënt alternatief voor autobezit, zal deze trend zich in Nederland versnellen.”

Onlangs concludeerde KPMG nog dat 70 procent van de Nederlandse leveranciers, importeurs, dealers en leasemaatschappijen op geen enkele manier aan de slag is met data van connected cars.

Lees meer op Fleet&Mobility.nl

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.