Ton Roks: Haute couture DS

Steven Don Steven Don
Roks

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 

Reacties

  • Igor

    De introductie op de RAI van de ‘eerste’ DS was wereldnieuws in ons koude Kadettenlandje. Tijdens de salon van ‘55 in Parijs werden alleen op de beurs al 12.000 orders geplaatst, een week later waren dat er zelfs 80.000… Uiteindelijk na 20 jaar (!) productie werden het er meer dan 1.3 miljoen. Nu is de DS een geliefde klassieker met nog steeds een zeer bijzondere uitstraling, ook na 55 jaar. Gek maar dat zie ik met deze nieuwe Dsen niet gebeuren.
    Net als een Lancia-Chrysler ook geen geschiedenis gaat schrijven. Een Lancia Stratus? Nee doe mij toch maar de Strato’s…. Ach het is allemaal te sneu voor woorden. Marketing… wat heeft het een hoop kapot gemaakt. André, Bertoni (ontwerper DS), Vincenzo maar ook Walter zouden het maar niks vinden, denk ik.

  • Henk Leffers

    Alleen jammer dat er nog steeds geen eenspakig stuurwiel in een Citroen zit. Moet kunnen.
    Wat Lancia betreft: Alsof je als Opel-dealer nu ook Vauxhall moet gaan verkopen.
    Lancia en Ferrari hebben al eerder dna uitgewisseld. Waarom kiest Fiat er niet voor Ferrari-techniek te gebruiken voor het hogere segment van Lancia? Waarschijnlijk is Marchionne zo gefixeerd op Chrysler, Jeep en het Noord-en Zuid-Amerikaanse continent, dat hij vergeten is dat hij bij Fiat werkt. Misschien is een stage bij Piëch wat voor hem?

  • Robert Versteeg

    Eerst schrijven dat de nieuwe DS de naam onwaardig is voor de auto gezien te hebben, en nu ineens het tegenovergestelde roepen, het kan hoor. Maar u had beter niet kunnen uitten wat u vond toen u de nieuwe DS3 nog niet had gezien. De nieuwe DS opereert in het C-segment, en da’s goed, maar de DS4 en DS5 gaan het minder goed doen. Let maar op, de auto’s uit het A en B en C-segement hebben de toekomst. In 2021 weet niemand meer hoe een D-segmenter eruit ziet zoals oudgediende Passaet en Mondeo, of nieuwe Peus 508 die in 2021 10 jaar ouder is.