Frank ter Braak stopt bij Subaru Nederland

Subaru • Hij was ruim 26 jaar actief bij het bedrijf.
Nienke Eusterbrock Nienke Eusterbrock
Frank ter Braak. (Foto: Subaru Nederland)

Frank ter Braak stopt per 1 juli bij Subaru Nederland. Ter Braak heeft tijdens zijn 26 jaar binnen het bedrijf verschillende sales functies gehad voor hij begon in zijn huidige rol als deputy general manager.

Naast deze functie leidt hij de internationale operationele divisie Subaru Vehicle Distribution in de haven van Rotterdam. SVD is verantwoordelijk voor de voorbereiding en verzending van alle Subaru voertuigen die vanuit Japan naar Europa komen, naar de lokale distributeurs in Europa.

Subaru Nederland heeft in 2022 een moeizaam jaar gehad. In totaal telde het merk tot en met november een kleine tachtig registraties, het laagste aantal ooit.  Als gevolg hiervan is begin dit jaar de importeursvestiging in Aalsmeer gesloten. Ter Braak kwam twee jaar geleden met een plan om meer aanbod jong gebruikt te creëren, in afwachting van de EV’s van het merk.

Frank ter Braak stopt bij Subaru Nederland | Automotive Online

Frank ter Braak stopt bij Subaru Nederland

Subaru • Hij was ruim 26 jaar actief bij het bedrijf.
Nienke Eusterbrock Nienke Eusterbrock
Frank ter Braak. (Foto: Subaru Nederland)

Frank ter Braak stopt per 1 juli bij Subaru Nederland. Ter Braak heeft tijdens zijn 26 jaar binnen het bedrijf verschillende sales functies gehad voor hij begon in zijn huidige rol als deputy general manager.

Naast deze functie leidt hij de internationale operationele divisie Subaru Vehicle Distribution in de haven van Rotterdam. SVD is verantwoordelijk voor de voorbereiding en verzending van alle Subaru voertuigen die vanuit Japan naar Europa komen, naar de lokale distributeurs in Europa.

Subaru Nederland heeft in 2022 een moeizaam jaar gehad. In totaal telde het merk tot en met november een kleine tachtig registraties, het laagste aantal ooit.  Als gevolg hiervan is begin dit jaar de importeursvestiging in Aalsmeer gesloten. Ter Braak kwam twee jaar geleden met een plan om meer aanbod jong gebruikt te creëren, in afwachting van de EV’s van het merk.