‘EC keurt fusie tussen FCA en PSA goed’

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
De fabrikant gaat verder onder de naam Stellantis. (Foto: Shutterstock)

De Europese Commissie gaat de fusie tussen autofabrikanten PSA en FCA goedkeuren. De EC onderzoekt momenteel onder meer of het fusiebedrijf, Stellantis, niet te veel marktmacht krijgt op de bestelwagenmarkt. Om deze zorgen weg te nemen zou Stellantis Toyota meer productiecapaciteit willen geven in zijn eigen productiefaciliteiten.

Dat meldt Reuters. Volgens het persbureau heeft Stellantis eveneens gegarandeerd dat dealers ook andere merken mogen blijven onderhouden. Andere fabrikanten zouden geen bezwaren hebben tegen de fusie. 

PSA en FCA kondigen recent aan de fusievoorwaarden aan te passen, zodat het bedrijf meer geld in kas houdt. De fusie moet eind Q1 2021 afgerond zijn. 

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.

‘EC keurt fusie tussen FCA en PSA goed’ | Automotive Online

‘EC keurt fusie tussen FCA en PSA goed’

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
De fabrikant gaat verder onder de naam Stellantis. (Foto: Shutterstock)

De Europese Commissie gaat de fusie tussen autofabrikanten PSA en FCA goedkeuren. De EC onderzoekt momenteel onder meer of het fusiebedrijf, Stellantis, niet te veel marktmacht krijgt op de bestelwagenmarkt. Om deze zorgen weg te nemen zou Stellantis Toyota meer productiecapaciteit willen geven in zijn eigen productiefaciliteiten.

Dat meldt Reuters. Volgens het persbureau heeft Stellantis eveneens gegarandeerd dat dealers ook andere merken mogen blijven onderhouden. Andere fabrikanten zouden geen bezwaren hebben tegen de fusie. 

PSA en FCA kondigen recent aan de fusievoorwaarden aan te passen, zodat het bedrijf meer geld in kas houdt. De fusie moet eind Q1 2021 afgerond zijn. 

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.