Autonieuws | Testpanel geeft de DS7 een 7

Redactie Redactie
• Laatste update:

Stéphan Vermeulen, coördinator tests Autoweek. (7)

Wat spreekt in zijn voordeel? Hij is ruim, iets wat je van veel premium concurrenten in hetzelfde segment niet kunt zeggen, en hij heeft een schitterend interieur.
Wat in zijn nadeel? Zijn neven van Peugeot, de 3008 en de 5008, zijn erg fijne auto’s. Ze zijn niet alleen toegankelijker door de meer bescheiden motoren en als het om het interieur gaat word je in die suv’s ook al bijzonder in de watten gelegd. Is de DS-uitstraling al zo ver dat mensen makkelijk over dat verschil heen stappen? Ik denk het niet.

Ivo Burger, directeur Wittebrug Lease (7,5)

Wat spreekt in zijn voordeel? Met oog voor design, luxe en vakmanschap is de auto een opvallende verschijning. De speciale DS-vering staat garant voor uniek rijcomfort. Al met al een mooie, kwalitatief goede auto en een welkome aanvulling in dit segment. En met de sterke opkomst van het suv-segment komt deze auto natuurlijk op het juiste moment in de markt.
Wat in zijn nadeel? Diverse merken proberen al jaren met meer en vooral minder succes het premiumsegment te veroveren. Het is natuurlijk de vraag of het DS gaat lukken zich tussen de gevestigde orde te positioneren, al hebben ze aangegeven hier ruim de tijd voor te willen nemen.

Joost Klaren, restwaardespecialist Autotelex (6,5)

Wat zijn de sterke restwaardekanten? De DS7 onderscheidt zich door een typisch Franse interpretatie van luxe en afwerking, die zeker een doelgroep zal kunnen vinden. Innovatie staat op een hoog niveau, alle motoren voldoen aan de laatste Euro 6d-Temp norm en veiligheidsvoorzieningen zijn volop aanwezig.
En wat de zwakke? De restwaarde-ontwikkeling van grote premium Franse auto’s is tot op heden slecht tot zeer slecht te noemen, een traditie die met de DS7 ook weer moeilijk te breken zal zijn. Juist in het enorm drukke midi-suv-segment is de superioriteit van de premiummerken haast onaantastbaar.

Hans den Hollander, fleetmanager Cisco (7)

Wat spreekt in zijn voordeel? Het is voor fleetowners die PSA als preferred supplier hebben een voordeel dat er binnen die groep een merk beschikbaar is om het hogere management te bedienen. Zeker in de vorm van een premium suv, een snelgroeiend segment. En ook nog eens met motoren die redelijk lage CO2-waarden hebben voor bedrijven die een CO2-limiet in de autoregeling hebben.
Wat in zijn nadeel? Tja, een premiummerk in de markt zetten was voor de Franse automakers voorheen geen succes. Al weet je het nooit, de plug-in versie die gepland staat kan de aantallen elders in Europa wellicht een boost geven.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Autonieuws | Testpanel geeft de DS7 een 7 | Automotive Online

Autonieuws | Testpanel geeft de DS7 een 7

Redactie Redactie
• Laatste update:

Stéphan Vermeulen, coördinator tests Autoweek. (7)

Wat spreekt in zijn voordeel? Hij is ruim, iets wat je van veel premium concurrenten in hetzelfde segment niet kunt zeggen, en hij heeft een schitterend interieur.
Wat in zijn nadeel? Zijn neven van Peugeot, de 3008 en de 5008, zijn erg fijne auto’s. Ze zijn niet alleen toegankelijker door de meer bescheiden motoren en als het om het interieur gaat word je in die suv’s ook al bijzonder in de watten gelegd. Is de DS-uitstraling al zo ver dat mensen makkelijk over dat verschil heen stappen? Ik denk het niet.

Ivo Burger, directeur Wittebrug Lease (7,5)

Wat spreekt in zijn voordeel? Met oog voor design, luxe en vakmanschap is de auto een opvallende verschijning. De speciale DS-vering staat garant voor uniek rijcomfort. Al met al een mooie, kwalitatief goede auto en een welkome aanvulling in dit segment. En met de sterke opkomst van het suv-segment komt deze auto natuurlijk op het juiste moment in de markt.
Wat in zijn nadeel? Diverse merken proberen al jaren met meer en vooral minder succes het premiumsegment te veroveren. Het is natuurlijk de vraag of het DS gaat lukken zich tussen de gevestigde orde te positioneren, al hebben ze aangegeven hier ruim de tijd voor te willen nemen.

Joost Klaren, restwaardespecialist Autotelex (6,5)

Wat zijn de sterke restwaardekanten? De DS7 onderscheidt zich door een typisch Franse interpretatie van luxe en afwerking, die zeker een doelgroep zal kunnen vinden. Innovatie staat op een hoog niveau, alle motoren voldoen aan de laatste Euro 6d-Temp norm en veiligheidsvoorzieningen zijn volop aanwezig.
En wat de zwakke? De restwaarde-ontwikkeling van grote premium Franse auto’s is tot op heden slecht tot zeer slecht te noemen, een traditie die met de DS7 ook weer moeilijk te breken zal zijn. Juist in het enorm drukke midi-suv-segment is de superioriteit van de premiummerken haast onaantastbaar.

Hans den Hollander, fleetmanager Cisco (7)

Wat spreekt in zijn voordeel? Het is voor fleetowners die PSA als preferred supplier hebben een voordeel dat er binnen die groep een merk beschikbaar is om het hogere management te bedienen. Zeker in de vorm van een premium suv, een snelgroeiend segment. En ook nog eens met motoren die redelijk lage CO2-waarden hebben voor bedrijven die een CO2-limiet in de autoregeling hebben.
Wat in zijn nadeel? Tja, een premiummerk in de markt zetten was voor de Franse automakers voorheen geen succes. Al weet je het nooit, de plug-in versie die gepland staat kan de aantallen elders in Europa wellicht een boost geven.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.