Autonieuws | Porsche 911 kersverse miljonair

Redactie Redactie
• Laatste update:

Wat zeggen de experts?

Stéphan Vermeulen, coördinator magazines Autoweek

Waarom zou iedereen een Porsche 911 moeten hebben?
Het is de meest toegankelijke sport­wagen. Scherp en supersnel als het moet, maar goed inzetbaar in het dagelijkse verkeer. Dat geldt voor de meeste varianten, zelfs de bloedsnelle Turbo en Turbo S.

Wat hoop jij dat Porsche bij de nieuwe 911 echt verandert?
Ik hoop dat het interieur dat van de nieuwe Panamera achterna gaat. Heel veel meer moet je niet aan het concept veranderen. 

Frank van Klink, directeur XLLease

Is Porsche een exoot of echt serieuze business voor jullie?
Met 300 verkochte exemplaren in ons land is de 911 natuurlijk geen leasekoning. Hoewel wij denken dat toch het overgrote deel van dat aantal op een of andere manier in een financiële lease zit. ‘De koper’ loopt daar vaak niet mee te koop.

Heb je goede ervaringen met de 911?

Een nieuwe 911 is nooit een bron van zorg. Technisch degelijk en een gegarandeerde stabiele restwaardeontwikkeling.

Leasepotentieel van de nieuwe 911:

Met de economisch wind in de rug gaat de 911 een zonnige tijd tegemoet. Niet altijd even ­duidelijk hoe gefinancierd maar we zien zeker leasepotentieel.

Joost Klaren, restwaardespecialist Autotelex

Zeventig procent van de 911’s rijdt nog. Hoe zijn de restwaardes?

Oudere generaties van de 911, met name de luchtgekoelde, hebben de ­afgelopen jaren enorm in de lift gezeten en ook de jongere versies blijven stabiel; een 997-model uit 2004/2005 is het afgelopen jaar eerder in prijs gestegen dan gedaald. 

Hoe is de restwaarde van Porsche vergeleken met zijn con­currenten?

Er is in vergelijking met de Porsche 911 geen merk of model met een vergelijkbare historie. De Porsche 911 staat hiermee op eenzame hoogte als bruikbare sportauto en de restwaarden zijn ver bovengemiddeld. 

Hans den Hollander, fleetmanager Cisco

Zou jij een 911 in je park willen hebben?

Ja hoor, de 911 is een uitstekende auto om in te zetten –  vooral voor de fleetmanager van Cisco.

Waarom zie je er toch maar vanaf?

Hoewel de CO2-emissie niet eens tegenvalt voor zo’n supersnelle auto, met dank aan de Porsche ingenieurs, overschrijdt hij helaas toch onze CO2-limiet. Daarnaast heb ik even uitgerekend hoe hoog de bijtelling uitpakt en dat kan ik thuis niet uitleggen. Al met al is de 911 toch niet zo geschikt voor een fleet, maar voor daarbuiten des te meer.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Autonieuws | Porsche 911 kersverse miljonair | Automotive Online

Autonieuws | Porsche 911 kersverse miljonair

Redactie Redactie
• Laatste update:

Wat zeggen de experts?

Stéphan Vermeulen, coördinator magazines Autoweek

Waarom zou iedereen een Porsche 911 moeten hebben?
Het is de meest toegankelijke sport­wagen. Scherp en supersnel als het moet, maar goed inzetbaar in het dagelijkse verkeer. Dat geldt voor de meeste varianten, zelfs de bloedsnelle Turbo en Turbo S.

Wat hoop jij dat Porsche bij de nieuwe 911 echt verandert?
Ik hoop dat het interieur dat van de nieuwe Panamera achterna gaat. Heel veel meer moet je niet aan het concept veranderen. 

Frank van Klink, directeur XLLease

Is Porsche een exoot of echt serieuze business voor jullie?
Met 300 verkochte exemplaren in ons land is de 911 natuurlijk geen leasekoning. Hoewel wij denken dat toch het overgrote deel van dat aantal op een of andere manier in een financiële lease zit. ‘De koper’ loopt daar vaak niet mee te koop.

Heb je goede ervaringen met de 911?

Een nieuwe 911 is nooit een bron van zorg. Technisch degelijk en een gegarandeerde stabiele restwaardeontwikkeling.

Leasepotentieel van de nieuwe 911:

Met de economisch wind in de rug gaat de 911 een zonnige tijd tegemoet. Niet altijd even ­duidelijk hoe gefinancierd maar we zien zeker leasepotentieel.

Joost Klaren, restwaardespecialist Autotelex

Zeventig procent van de 911’s rijdt nog. Hoe zijn de restwaardes?

Oudere generaties van de 911, met name de luchtgekoelde, hebben de ­afgelopen jaren enorm in de lift gezeten en ook de jongere versies blijven stabiel; een 997-model uit 2004/2005 is het afgelopen jaar eerder in prijs gestegen dan gedaald. 

Hoe is de restwaarde van Porsche vergeleken met zijn con­currenten?

Er is in vergelijking met de Porsche 911 geen merk of model met een vergelijkbare historie. De Porsche 911 staat hiermee op eenzame hoogte als bruikbare sportauto en de restwaarden zijn ver bovengemiddeld. 

Hans den Hollander, fleetmanager Cisco

Zou jij een 911 in je park willen hebben?

Ja hoor, de 911 is een uitstekende auto om in te zetten –  vooral voor de fleetmanager van Cisco.

Waarom zie je er toch maar vanaf?

Hoewel de CO2-emissie niet eens tegenvalt voor zo’n supersnelle auto, met dank aan de Porsche ingenieurs, overschrijdt hij helaas toch onze CO2-limiet. Daarnaast heb ik even uitgerekend hoe hoog de bijtelling uitpakt en dat kan ik thuis niet uitleggen. Al met al is de 911 toch niet zo geschikt voor een fleet, maar voor daarbuiten des te meer.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.