Emmeloordse autobedrijven delen huisvesting

Redactie Redactie
• Laatste update:

Van Slooten is in Emmeloord erkend reparateur van Mazda en Hyundai. In Urk is het bedrijf subdealer van Ford en heeft het een Bosch Car Service. 

De samenwerking komt voort uit economische redenen, vertelt eigenaar Rense van Slooten. Het pand van Van Slooten was verouderd. “Ons pand was aan vervanging toe. Wij vonden verbouwen dan wel nieuwbouw te kostbaar. Het pand van De Nijverheid is groot genoeg.”

Het pand wordt niet verbouwd. De showroom en werkplaats worden niet opgedeeld.

De verhuizing moet leiden tot een stuctureel lager kostenpatroon waardoor het bedrijf concurrerende prijzen kan blijven bieden. “Dat kan alleen als je kosten deelt”, stelt Van Slooten. Hij hoort om zich heen inmiddels ook bij andere bedrijven stemmen op gaan om intensiever te gaan samenwerken. Dat verbaast hem niet. “Als autobedrijf moet je de crisis, die nog lang niet is afgelopen, te lijf gaan. Juist door samenwerken kun je kosten besparen.” 

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Emmeloordse autobedrijven delen huisvesting | Automotive Online

Emmeloordse autobedrijven delen huisvesting

Redactie Redactie
• Laatste update:

Van Slooten is in Emmeloord erkend reparateur van Mazda en Hyundai. In Urk is het bedrijf subdealer van Ford en heeft het een Bosch Car Service. 

De samenwerking komt voort uit economische redenen, vertelt eigenaar Rense van Slooten. Het pand van Van Slooten was verouderd. “Ons pand was aan vervanging toe. Wij vonden verbouwen dan wel nieuwbouw te kostbaar. Het pand van De Nijverheid is groot genoeg.”

Het pand wordt niet verbouwd. De showroom en werkplaats worden niet opgedeeld.

De verhuizing moet leiden tot een stuctureel lager kostenpatroon waardoor het bedrijf concurrerende prijzen kan blijven bieden. “Dat kan alleen als je kosten deelt”, stelt Van Slooten. Hij hoort om zich heen inmiddels ook bij andere bedrijven stemmen op gaan om intensiever te gaan samenwerken. Dat verbaast hem niet. “Als autobedrijf moet je de crisis, die nog lang niet is afgelopen, te lijf gaan. Juist door samenwerken kun je kosten besparen.” 

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.