Lamborghini ceo: faillissement Hessing niet onverwacht

Redactie Redactie
• Laatste update:

“Wij hoorden van onze mensen in het veld al langer verontrustende berichten”, aldus Winkelmann. De fabrikant moest naar eigen zeggen heel omzichtig handelen omdat vroegtijdig ingegrijpen altijd geleid zou hebben tot het omvallen van het bedrijf.

Na het faillissement waren Pon en Louwman de overnamekandidaten met de beste papieren. “Uiteindelijk hebben wij voor Pon gekozen omdat wij denken dat zij de beste propositie hebben. Daarbij is er al vele jaren een sterke band tussen Pon en Volkswagen (waartoe Lamborghini behoort, red).”

Miljoeneninvestering
De komst van de merken Bugatti, Bentley en Lamborghini vergt een miljoeneninvestering bij Pon, vooral ook door het aantal demo-auto`s. “We proberen de kosten onder controle te houden door zoveel mogelijk samen te werken”, aldus Hans Mulder, de general manager voor de drie merken.

In totaal werken er 14 mensen voor de drie merken, zeven daarvan komen van Hessing. Alle drie de merken worden verkocht vanuit het Koopmanshuis in Leusden, het voormalige privémuseum van Pon.

Hans van der Valk, de hoogst verantwoordelijke man voor de autoretail bij Pon, stelt dat het Pon niet alleen om prestige te doen is. “Er zit een serieuze businesscase achter. Er moet ook gewoon geld verdiend gaan worden.” De jarenlange ervaring met het verkopen van Porsche maakt dat Van der Valk denkt dat Pon ook deze drie luxemerken goed in de markt kan zetten.
Hoeveel Bentley`s, Bugatti`s en Lamborghini`s Pon denkt te gaan verkopen, wil het bedrijf desgevraagd niet zeggen.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Lamborghini ceo: faillissement Hessing niet onverwacht | Automotive Online

Lamborghini ceo: faillissement Hessing niet onverwacht

Redactie Redactie
• Laatste update:

“Wij hoorden van onze mensen in het veld al langer verontrustende berichten”, aldus Winkelmann. De fabrikant moest naar eigen zeggen heel omzichtig handelen omdat vroegtijdig ingegrijpen altijd geleid zou hebben tot het omvallen van het bedrijf.

Na het faillissement waren Pon en Louwman de overnamekandidaten met de beste papieren. “Uiteindelijk hebben wij voor Pon gekozen omdat wij denken dat zij de beste propositie hebben. Daarbij is er al vele jaren een sterke band tussen Pon en Volkswagen (waartoe Lamborghini behoort, red).”

Miljoeneninvestering
De komst van de merken Bugatti, Bentley en Lamborghini vergt een miljoeneninvestering bij Pon, vooral ook door het aantal demo-auto`s. “We proberen de kosten onder controle te houden door zoveel mogelijk samen te werken”, aldus Hans Mulder, de general manager voor de drie merken.

In totaal werken er 14 mensen voor de drie merken, zeven daarvan komen van Hessing. Alle drie de merken worden verkocht vanuit het Koopmanshuis in Leusden, het voormalige privémuseum van Pon.

Hans van der Valk, de hoogst verantwoordelijke man voor de autoretail bij Pon, stelt dat het Pon niet alleen om prestige te doen is. “Er zit een serieuze businesscase achter. Er moet ook gewoon geld verdiend gaan worden.” De jarenlange ervaring met het verkopen van Porsche maakt dat Van der Valk denkt dat Pon ook deze drie luxemerken goed in de markt kan zetten.
Hoeveel Bentley`s, Bugatti`s en Lamborghini`s Pon denkt te gaan verkopen, wil het bedrijf desgevraagd niet zeggen.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.