Allianz navigeert pechhulp via Waze

Ivonne Vermeulen Ivonne Vermeulen
• Laatste update:
De automobilist heeft voor deze service geen abonnement nodig en hoeft niet verzekerd te zijn bij Allsecur, maar betaalt per keer direct bij de hulpverlener. (Foto: Allianz)

Verzekeraar Allianz Partners introduceert een on demand pechhulp en is hiervoor een samenwerking aangegaan met navigatie-app Waze. Via de app van Waze kunnen automobilisten in geval van pech direct hulp aanvragen, stelt de verzekeraar. In de app is alle relevante informatie te zien: waar de pechhulpverlener zich bevindt, maar ook hoe snel de hulp ter plekke kan zijn. De automobilist heeft voor deze service geen abonnement nodig en hoeft niet verzekerd te zijn bij Allianz (waar onder andere online autoverzekeraar Allsecur deel van uitmaakt), maar betaalt per keer direct bij de hulpverlener. 

Inbedden

“Deze Europese samenwerking is een grote stap vooruit”, aldus Sylvia Ouzie, ceo assistance bij Allianz Partners Group, het moederbedrijf van Allsecur, dat in  “Onze ambitie is om mobiliteitsdiensten met toegevoegde waard te bieden. Dit doen we door onze oplossingen in de Waze-app in te bedden.”

Waze is een community-gestuurde app, die naar eigen zeggen meer wil doen dan automobilisten door het verkeer heen helpen. “Ons doel is iedereen veilig naar zijn bestemming te brengen”, stelt Thomas Guignard, hoofd van Waze EMEA.

Geplaatst in rubriek:
Ivonne Vermeulen
Ivonne Vermeulen

Ivonne Vermeulen is redacteur bij Automotive, waar ze onder andere de portefeuilles Schade en Universele markt beheert.