VWFS vreest restwaardedaling en reserveert 900 miljoen euro

Paul van den Bogaard Paul van den Bogaard
• Laatste update:

Dat meldt het Duitse blad Wirtschaftswoche op basis van een presentatie van VWFS tijdens een conferentie in Londen. Lees alles over Dieselgate in ons dossier Emissiefraude VAG.

Volkswagen bestreed tot nu toe dat er sprake is van grote restwaardedalingen bij de betrokken diesels. De tijdens de recalls gedane aanpassingen zouden afdoende moeten zijn om de waarde van gebruikte VW-diesel op peil te houden. Taxatiebureau Eurotaxglass’s voorspelde begin dit jaar nog een restwaarde dip van VW-diesels van 0,5 procent per auto (50 euro op een auto van 10 duizend euro). 

VWFS heeft zelf een vloot van 1,2 miljoen leaseauto’s, een groot deel daarvan bestaat uit Volkswagen-diesels die betrokken zijn bij het dieselschandaal. Het dochterbedrijf van Volkswagen heeft inmiddels de reserveringen om het verlies aan restwaarde te compenseren, verhoogd van 358 miljoen euro naar 897 miljoen euro.

Vakblad Fleet & Mobility meldt vandaag dat de diesel snel terrein verliest in Europa. Het dieselaandeel liep in de eerste vijf maanden van dit jaar terug tot 50,2 procent. Het imago van diesels zou in hoog tempo verslechteren. 

VWFS vreest restwaardedaling en reserveert 900 miljoen euro | Automotive Online

VWFS vreest restwaardedaling en reserveert 900 miljoen euro

Paul van den Bogaard Paul van den Bogaard
• Laatste update:

Dat meldt het Duitse blad Wirtschaftswoche op basis van een presentatie van VWFS tijdens een conferentie in Londen. Lees alles over Dieselgate in ons dossier Emissiefraude VAG.

Volkswagen bestreed tot nu toe dat er sprake is van grote restwaardedalingen bij de betrokken diesels. De tijdens de recalls gedane aanpassingen zouden afdoende moeten zijn om de waarde van gebruikte VW-diesel op peil te houden. Taxatiebureau Eurotaxglass’s voorspelde begin dit jaar nog een restwaarde dip van VW-diesels van 0,5 procent per auto (50 euro op een auto van 10 duizend euro). 

VWFS heeft zelf een vloot van 1,2 miljoen leaseauto’s, een groot deel daarvan bestaat uit Volkswagen-diesels die betrokken zijn bij het dieselschandaal. Het dochterbedrijf van Volkswagen heeft inmiddels de reserveringen om het verlies aan restwaarde te compenseren, verhoogd van 358 miljoen euro naar 897 miljoen euro.

Vakblad Fleet & Mobility meldt vandaag dat de diesel snel terrein verliest in Europa. Het dieselaandeel liep in de eerste vijf maanden van dit jaar terug tot 50,2 procent. Het imago van diesels zou in hoog tempo verslechteren.