Column de Vries | Lang leve de (echte) verkoper

Paul de Vries Paul de Vries
• Laatste update:
Paul de Vries is woordvoerder van Marktplaats en eigenaar van #DCDW

Voor wie het heeft gemist, de onlineverkoop van nieuwe en gebruikte auto’s is al jaren aan de gang, dus er gaat niets meer van start (zoals u ook kunt lezen in een groot artikel over de 25e verjaardag van het occasionportaal).

Het ‘internet’ is overigens geen wondermiddel, ook al doen sommige merken, zoals onder meer Volvo, ons opeens anders geloven. Zij willen bepaalde modellen, vaak elektrische versies, alleen nog online verkopen. Er is één ‘maar’. In alle onderzoeken en whitepapers komt één ding naar voren en dat is dat auto’s ook online verkocht dienen te worden.

Geen klant is hetzelfde en toch is elke verkoop wél hetzelfde

Alle kansen

Het autobedrijf van nu heeft alle mogelijkheden en kansen, meer dan welke importeur ook, om online succesvol te zijn. Geen klant is hetzelfde en toch is elke verkoop wél hetzelfde.

Als de consument het product wil bezitten, de verkoper vertrouwt en ook bij het bedrijf of het merk wil kopen, dan is een verkoop dichtbij. De verkoper die dit concept eindelijk snapt en zijn capaciteiten niet inzet om alleen maar orders te schrijven, maar echt te verkopen, zal de onlineverkoop zien als een onuitputtelijke bron van kansen en niet als een veredeld digitaal krantje.

Ruiken, proeven, voelen

De automerken die denken dat de bestelknop op de website de wijze is waarop de klant van nu en van de toekomst wil kopen, die snappen de klant niet. De meeste klanten willen overtuigd worden, in combinatie met onlinediensten en een goede verkoper.

Het sluiten van de deal heeft helemaal niets te maken met ruiken, voelen of proeven. De autoverkoop heeft een emotionele en een rationele factor. Bij beide factoren is online een driver, de verkoper een closer. Vergeet dat laatste niet, ook niet als u volledig inzet op online.De online verkoop van auto’s groeit maar langzaam.

Column de Vries | Lang leve de (echte) verkoper | Automotive Online

Column de Vries | Lang leve de (echte) verkoper

Paul de Vries Paul de Vries
• Laatste update:
Paul de Vries is woordvoerder van Marktplaats en eigenaar van #DCDW

Voor wie het heeft gemist, de onlineverkoop van nieuwe en gebruikte auto’s is al jaren aan de gang, dus er gaat niets meer van start (zoals u ook kunt lezen in een groot artikel over de 25e verjaardag van het occasionportaal).

Het ‘internet’ is overigens geen wondermiddel, ook al doen sommige merken, zoals onder meer Volvo, ons opeens anders geloven. Zij willen bepaalde modellen, vaak elektrische versies, alleen nog online verkopen. Er is één ‘maar’. In alle onderzoeken en whitepapers komt één ding naar voren en dat is dat auto’s ook online verkocht dienen te worden.

Geen klant is hetzelfde en toch is elke verkoop wél hetzelfde

Alle kansen

Het autobedrijf van nu heeft alle mogelijkheden en kansen, meer dan welke importeur ook, om online succesvol te zijn. Geen klant is hetzelfde en toch is elke verkoop wél hetzelfde.

Als de consument het product wil bezitten, de verkoper vertrouwt en ook bij het bedrijf of het merk wil kopen, dan is een verkoop dichtbij. De verkoper die dit concept eindelijk snapt en zijn capaciteiten niet inzet om alleen maar orders te schrijven, maar echt te verkopen, zal de onlineverkoop zien als een onuitputtelijke bron van kansen en niet als een veredeld digitaal krantje.

Ruiken, proeven, voelen

De automerken die denken dat de bestelknop op de website de wijze is waarop de klant van nu en van de toekomst wil kopen, die snappen de klant niet. De meeste klanten willen overtuigd worden, in combinatie met onlinediensten en een goede verkoper.

Het sluiten van de deal heeft helemaal niets te maken met ruiken, voelen of proeven. De autoverkoop heeft een emotionele en een rationele factor. Bij beide factoren is online een driver, de verkoper een closer. Vergeet dat laatste niet, ook niet als u volledig inzet op online.De online verkoop van auto’s groeit maar langzaam.