Column Adriani | Lemmingen

Hans Adriani Hans Adriani
• Laatste update:

`Toevallig hetzelfde nummer als de eau de cologne van mijn schoonmoeder.`

Vooral de laatste is erg interessant: ISBN nummer 4711. Toevallig hetzelfde nummer als de eau de cologne die mijn schoonmoeder vroeger gebruikte. Zij had geen verstand van de autobranche, maar verder een schat van een mens. Op de website kun je ook zien in welk jaar en door wat voor soort bedrijven deze boeken besteld zijn.

‘Schaalvergroting, een professionele analyse’ bleek eind jaren ‘90 een bestseller. De review bij het boek heeft het over ‘achterhaald en uitgedraaid op een mislukking’. ‘Zet uw eigen Occasioncentrum op’ werd veel verkocht rond 2004 en is na 2009 niet meer besteld.

Het boekje 4711 wordt nog steeds besteld. Blijkbaar duurt het even voordat blijkt dat de praktijk hardhandiger is dan de theorie. Ik blader nog wat door de website. Hé, dat is leuk! Het boek ‘Universele ketens voor Dealers, een buitenkans!’ Is ook te koop. Geschreven door Prof. Dr. Stapel.

`Geen enkel probleem dat er acht jaar aankoopverlies geleden wordt.`

Een stukje uit het voorwoord is prijsgegeven. “Vooral grotere Holdings met veel last van Klanten en Schaalvoordelen kunnen er baat bij hebben om een keten van universele bedrijven op te richten. Deze ketens moeten een gelikte website hebben voor de klant om een afspraak te maken. En een gelikte werkplaats. En een gelikte receptionist. En een gelikte prijsstelling.” Stapel schrijft verder: “Door mijzelf uitgevoerd onderzoek wijst uit dat het niet erg is wanneer er eerst acht jaar aanloopverlies geleden wordt. Ook is het geen probleem dat bij ons recente bezoek aan een van de AutoRob vestigingen – er zijn er al twee – er slechts Opels op de brug stonden. Het eigen merk moet tenslotte ook ergens terecht kunnen.”

Prof. Dr. Stapel gaat enthousiast verder: “We beschouwen dit als een potentiële geldmachine. Wij verwijzen u in deze graag naar de link over Lemmingen.

`Welk gat bedoelt hij? Ik word er stapel van.`

Het gedrag van Dealerholdings laat zich steeds goed met deze diersoort vergelijken. Op geregelde tijden rennen deze diertjes achter elkaar aan en verdwijnen in het gat in de markt.” Had Stapel het nou over occasioncentra? Of over online nieuwe auto’s verkopen? Of over universele dealerketens? Welk gat bedoelt hij nou? Ik word er Stapel van.

Hans Adriani Dealer b.d. – hans@dsolution.eu 

Deze column verscheen eerder in Automotive Management nummer 10 

Geplaatst in rubriek:
Hans Adriani
Hans Adriani

Adriani is Toyota-dealer buiten bedrijf en zit tegenwoordig in de IT. Deze langstzittende columnist van Automotive geeft elk nummer van Automotive Management zijn bijzondere kijk op de branche.

Column Adriani | Lemmingen | Automotive Online

Column Adriani | Lemmingen

Hans Adriani Hans Adriani
• Laatste update:

`Toevallig hetzelfde nummer als de eau de cologne van mijn schoonmoeder.`

Vooral de laatste is erg interessant: ISBN nummer 4711. Toevallig hetzelfde nummer als de eau de cologne die mijn schoonmoeder vroeger gebruikte. Zij had geen verstand van de autobranche, maar verder een schat van een mens. Op de website kun je ook zien in welk jaar en door wat voor soort bedrijven deze boeken besteld zijn.

‘Schaalvergroting, een professionele analyse’ bleek eind jaren ‘90 een bestseller. De review bij het boek heeft het over ‘achterhaald en uitgedraaid op een mislukking’. ‘Zet uw eigen Occasioncentrum op’ werd veel verkocht rond 2004 en is na 2009 niet meer besteld.

Het boekje 4711 wordt nog steeds besteld. Blijkbaar duurt het even voordat blijkt dat de praktijk hardhandiger is dan de theorie. Ik blader nog wat door de website. Hé, dat is leuk! Het boek ‘Universele ketens voor Dealers, een buitenkans!’ Is ook te koop. Geschreven door Prof. Dr. Stapel.

`Geen enkel probleem dat er acht jaar aankoopverlies geleden wordt.`

Een stukje uit het voorwoord is prijsgegeven. “Vooral grotere Holdings met veel last van Klanten en Schaalvoordelen kunnen er baat bij hebben om een keten van universele bedrijven op te richten. Deze ketens moeten een gelikte website hebben voor de klant om een afspraak te maken. En een gelikte werkplaats. En een gelikte receptionist. En een gelikte prijsstelling.” Stapel schrijft verder: “Door mijzelf uitgevoerd onderzoek wijst uit dat het niet erg is wanneer er eerst acht jaar aanloopverlies geleden wordt. Ook is het geen probleem dat bij ons recente bezoek aan een van de AutoRob vestigingen – er zijn er al twee – er slechts Opels op de brug stonden. Het eigen merk moet tenslotte ook ergens terecht kunnen.”

Prof. Dr. Stapel gaat enthousiast verder: “We beschouwen dit als een potentiële geldmachine. Wij verwijzen u in deze graag naar de link over Lemmingen.

`Welk gat bedoelt hij? Ik word er stapel van.`

Het gedrag van Dealerholdings laat zich steeds goed met deze diersoort vergelijken. Op geregelde tijden rennen deze diertjes achter elkaar aan en verdwijnen in het gat in de markt.” Had Stapel het nou over occasioncentra? Of over online nieuwe auto’s verkopen? Of over universele dealerketens? Welk gat bedoelt hij nou? Ik word er Stapel van.

Hans Adriani Dealer b.d. – hans@dsolution.eu 

Deze column verscheen eerder in Automotive Management nummer 10 

Geplaatst in rubriek:
Hans Adriani
Hans Adriani

Adriani is Toyota-dealer buiten bedrijf en zit tegenwoordig in de IT. Deze langstzittende columnist van Automotive geeft elk nummer van Automotive Management zijn bijzondere kijk op de branche.