DCDW Podcast 308: Bridget van Kaauwen van dtc/always

DCDW • In de DCDW podcast van deze week is onze gast Bridget van Kaauwen van dtc/always on. Bij het marketingbedrijf werkt ze voor importeurs, merkdealers en universelen. Vanuit haar eigen automotive achtergrond heeft ze veel kennis van de branche. Dat helpt bij het opzetten van succesvolle marketingcampagnes. Zoals de naam aangeeft, is dtc/always on altijd bereikbaar voor klanten.
William Widjaja William Widjaja
Beeld: DCDW

Proceskennis

Ik ben Bridget van Kaauwen en ik werk bij dtc/always on als client manager voor importeurs, merkdealers en universelen. Ik ben mijn loopbaan begonnen bij een MAN-dealer. Daarna heb ik in de shortlease en bij Stern/Hedin gewerkt. Nu werk ik aan de bureaukant van marketing. Ik kom uit een automotive familie. Thuis werd er veel over auto’s en bedrijfswagens gepraat. In mijn huidige werk komt mijn automotive ervaring goed van pas. Als ik bij dealers en universelen aan tafel zit, vinden ze het fijn dat ik de bedrijfsprocessen snap. Kennis van de processen helpt bij het opzetten van effectieve sales en aftersales marketingcampagnes.

Zuinig op klanten

Vanuit dtc/always on werken we intensief met klanten samen. We zien de klantrelatie als een vriendschap. ‘Always on’ betekent dat we altijd beschikbaar zijn als klanten vragen of wensen hebben. Het betekent ook dat onze klanten altijd bij hun klanten in beeld zijn. We bedenken voor iedere klant en voor elke vraag de beste marketingoplossing. We verzorgen complete trajecten, inclusief online retargeting en digitale out-of-home campagnes. Op dit moment is het heel erg belangrijk dat je mensen die jouw website bezoeken digitaal vasthoudt. Omdat de online regelgeving strenger wordt, moet je als autobedrijf extra zuinig op marketingleads vanuit je eigen klantbasis zijn.

Eigen kwaliteiten

Binnen de marketingflow spelen verkopers een grote rol. Als je in het verkoopgesprek kansen laat liggen, gooi je onnodig marketingbudget weg. Marketing automation geeft waarde aan potentials die jouw website bezoeken. Op basis van trigger points krijgt de verkoper een seintje om klanten te benaderen. Met retargeting kan je klanten via andere onlinekanalen bereiken. Aan de andere kant kan een offline DM-campagne ook effectief zijn. Elk online- en offlinekanaal heeft zijn eigen kwaliteiten en zijn eigen doelgroep. AI helpt ons om campagnes succesvoller en effectiever te maken, maar onze eigen tekstschrijvers, marketeers en vormgevers blijven noodzakelijk om onderscheidende marketingcampagnes te maken.

Luister de volledige podcast hier: