DCDW Podcast 278: Alex Gaspar van AutoDialog

William Widjaja William Widjaja
• Laatste update:
Beeld: DCDW

In de nieuwe aflevering van de DCDW podcast praten we met Alex Gaspar over AutoDialog. Alex, wat leuk dat je er bent. Wie ben je en wat doe je?

Frustratie

“Ik ben Alex Gaspar en ik ben altijd actief geweest in de automotive. Ik heb 26 jaar een aantal autobedrijven gehad, waaronder verschillende dealerschappen van Opel, Toyota en Citroën. Om mijn operaties georganiseerd te krijgen, zocht ik oplossingen in de markt die ik niet kon vinden. Uit frustratie zijn we die zelf gaan bouwen. Daaruit is het bedrijf AutoDialog ontstaan. Voor de meeste moderne dealerbedrijven geldt de 90/10-regel. 90 procent van de processen is vergelijkbaar, 10 procent is merkspecifiek of klantspecifiek. AutoDialog maakt de processen rondom onderhoud en verkoop efficiënter. Ons streven is om alles zoveel mogelijk automatisch te laten verlopen zodat het autobedrijf 24/7 bereikbaar is.”

Dialoogpagina

“De klantcommunicatie verloopt zoveel mogelijk digitaal. Binnen ons softwarepakket heeft iedere klant een eigen dialoogpagina met een ingebouwde chatfunctie. De klant kan chatten met het autobedrijf en andersom. Dat is efficiënter en klantvriendelijker dan bellen en moeten wachten op een serviceadviseur, die vaak telefonisch bezet is. Na het inplannen van een werkplaatsafspraak ontvangen klanten een digitale offerte die ze digitaal of tijdens het brengen van de auto kunnen goedkeuren. Het akkoord van de klant is het begin van het interne werkproces. Mocht er meerwerk uit het werkplaatsbezoek komen, dan kan de autotechnicus hiervoor digitaal akkoord vragen bij de klant, inclusief een foto van het versleten onderdeel. Gemiddeld reageert de helft van de klanten binnen 10 minuten op een bericht.”

Liever digitaal

“Het digitaliseren van bedrijfsprocessen bespaart tijd en geld en verbetert de dienstverlening voor de klant. Veel klanten geven de voorkeur aan digitale communicatie en digitaal betalen. Daarnaast is er altijd ruimte voor persoonlijk contact via de telefoon. Onze software kan koppelen met alle DMS-pakketten. Dat is ook handig voor multimerk dealergroepen. Onze software is geschikt voor kleinschalige bedrijven met weinig medewerkers en voor grote dealergroepen met veel medewerkers en verschillende vestigingen. Het is ook een hulpmiddel om het werk van service-adviseurs overzichtelijk en beheersbaar te houden.”Erik, dankjewel voor het gesprek en voor jouw komst naar de studio. Luisteraars bedankt voor het luisteren. Volgende week is er een nieuwe podcast met een nieuwe gast.

 

DCDW Podcast 278: Alex Gaspar van AutoDialog | Automotive Online

DCDW Podcast 278: Alex Gaspar van AutoDialog

William Widjaja William Widjaja
• Laatste update:
Beeld: DCDW

In de nieuwe aflevering van de DCDW podcast praten we met Alex Gaspar over AutoDialog. Alex, wat leuk dat je er bent. Wie ben je en wat doe je?

Frustratie

“Ik ben Alex Gaspar en ik ben altijd actief geweest in de automotive. Ik heb 26 jaar een aantal autobedrijven gehad, waaronder verschillende dealerschappen van Opel, Toyota en Citroën. Om mijn operaties georganiseerd te krijgen, zocht ik oplossingen in de markt die ik niet kon vinden. Uit frustratie zijn we die zelf gaan bouwen. Daaruit is het bedrijf AutoDialog ontstaan. Voor de meeste moderne dealerbedrijven geldt de 90/10-regel. 90 procent van de processen is vergelijkbaar, 10 procent is merkspecifiek of klantspecifiek. AutoDialog maakt de processen rondom onderhoud en verkoop efficiënter. Ons streven is om alles zoveel mogelijk automatisch te laten verlopen zodat het autobedrijf 24/7 bereikbaar is.”

Dialoogpagina

“De klantcommunicatie verloopt zoveel mogelijk digitaal. Binnen ons softwarepakket heeft iedere klant een eigen dialoogpagina met een ingebouwde chatfunctie. De klant kan chatten met het autobedrijf en andersom. Dat is efficiënter en klantvriendelijker dan bellen en moeten wachten op een serviceadviseur, die vaak telefonisch bezet is. Na het inplannen van een werkplaatsafspraak ontvangen klanten een digitale offerte die ze digitaal of tijdens het brengen van de auto kunnen goedkeuren. Het akkoord van de klant is het begin van het interne werkproces. Mocht er meerwerk uit het werkplaatsbezoek komen, dan kan de autotechnicus hiervoor digitaal akkoord vragen bij de klant, inclusief een foto van het versleten onderdeel. Gemiddeld reageert de helft van de klanten binnen 10 minuten op een bericht.”

Liever digitaal

“Het digitaliseren van bedrijfsprocessen bespaart tijd en geld en verbetert de dienstverlening voor de klant. Veel klanten geven de voorkeur aan digitale communicatie en digitaal betalen. Daarnaast is er altijd ruimte voor persoonlijk contact via de telefoon. Onze software kan koppelen met alle DMS-pakketten. Dat is ook handig voor multimerk dealergroepen. Onze software is geschikt voor kleinschalige bedrijven met weinig medewerkers en voor grote dealergroepen met veel medewerkers en verschillende vestigingen. Het is ook een hulpmiddel om het werk van service-adviseurs overzichtelijk en beheersbaar te houden.”Erik, dankjewel voor het gesprek en voor jouw komst naar de studio. Luisteraars bedankt voor het luisteren. Volgende week is er een nieuwe podcast met een nieuwe gast.