Volkswagen op nummer 1 in private lease onderzoek automerken

Romy Wielinga Romy Wielinga
• Laatste update:
Foto: WUA

Reacties op het onderzoek van juni 2018

De telefoon op kantoor stond roodgloeiend na de eerste publicatie van deze studie, in juni 2018. “Wat voor bedrijf zijn jullie eigenlijk, WUA?” En ook: “Waarom onderzoek je onze website?” En, natuurlijk: “Waarom staan ​​we onderaan de ranglijst?” Allemaal heel goede, terechte vragen. Want we wilden de markt een beetje ‘opschudden’. Daarom zetten we dit onderzoek op eigen initiatief (en voor eigen kosten) in de markt. Ons belangrijkste doel was en blijft, om de automotive markt sneller digitaal te helpen groeien bij het leveren van de ultieme online klantreis en klantervaring.

Onderzoek februari 2020: Trends en ontwikkelingen

private lease automerken feb 2020 wua rankingDeze ranking is gebaseerd op de thema’s: Look & Feel, Aanbod, Merk, Afsluitproces en de uiteindelijke conversiescores. In het onderzoek zijn ruim 23.000 antwoorden gegeven op open vragen en het bevat meer dan 40.000 antwoorden op gesloten vragen.

Een van de meest opvallende punten is de toename van de verschillende PON-labels. Naast Volkswagen’s nummer 1-positie (tweede keer op rij) scoorden Audi.nl (tweede positie) en SEAT (vierde plek) ook sterk in deze studie. Omdat het onderzoek zich richt op de private lease funnel, is het belangrijk dat consumenten het private lease-aanbod gemakkelijk kunnen vinden. We zien door de tijd heen dat verschillende importeurs en merken hierin goede stappen hebben gezet. Tegelijkertijd zien we bepaalde aanbieders sterk dalen.

Mercedes-Benz, bijvoorbeeld, zakt van de zevende naar de 17e positie en Peugeot van de tweede naar de zesde plek. Tijdens het beoordelen van de website van Mercedes-Benz geven consumenten in het huidige onderzoek aan dat ze echt veel moeite moeten doen om een ​​particulier leasecontract te vinden dat bij hen past. Een van de respondenten over de funnel van Mercedes-Benz: “Op het eerste gezicht kon ik niet snel een particulier leasecontract vinden. Hier zou iets aan moeten worden gedaan.” Omdat andere providers hierin steeds beter worden, wordt het belang van een duidelijke online private leasepropositie groter.

microsoftteams image

Met grootschalig onderzoek een haarscherp beeld van de markt

Door op deze manier grootschalig onderzoek te doen zorgen we ervoor dat we een haarscherp beeld hebben van de markt. Het volgende onderzoek staat gepland voor januari 2021. Aanmelden voor komend onderzoek óf interesse in het huidige onderzoek? Neem contact met ons op om te ontdekken wat consumenten over jouw website zeggen.

https://www.wuaglobal.com/industries/automotive/private-lease-car-brands/

Volkswagen op nummer 1 in private lease onderzoek automerken | Automotive Online

Volkswagen op nummer 1 in private lease onderzoek automerken

Romy Wielinga Romy Wielinga
• Laatste update:
Foto: WUA

Reacties op het onderzoek van juni 2018

De telefoon op kantoor stond roodgloeiend na de eerste publicatie van deze studie, in juni 2018. “Wat voor bedrijf zijn jullie eigenlijk, WUA?” En ook: “Waarom onderzoek je onze website?” En, natuurlijk: “Waarom staan ​​we onderaan de ranglijst?” Allemaal heel goede, terechte vragen. Want we wilden de markt een beetje ‘opschudden’. Daarom zetten we dit onderzoek op eigen initiatief (en voor eigen kosten) in de markt. Ons belangrijkste doel was en blijft, om de automotive markt sneller digitaal te helpen groeien bij het leveren van de ultieme online klantreis en klantervaring.

Onderzoek februari 2020: Trends en ontwikkelingen

private lease automerken feb 2020 wua rankingDeze ranking is gebaseerd op de thema’s: Look & Feel, Aanbod, Merk, Afsluitproces en de uiteindelijke conversiescores. In het onderzoek zijn ruim 23.000 antwoorden gegeven op open vragen en het bevat meer dan 40.000 antwoorden op gesloten vragen.

Een van de meest opvallende punten is de toename van de verschillende PON-labels. Naast Volkswagen’s nummer 1-positie (tweede keer op rij) scoorden Audi.nl (tweede positie) en SEAT (vierde plek) ook sterk in deze studie. Omdat het onderzoek zich richt op de private lease funnel, is het belangrijk dat consumenten het private lease-aanbod gemakkelijk kunnen vinden. We zien door de tijd heen dat verschillende importeurs en merken hierin goede stappen hebben gezet. Tegelijkertijd zien we bepaalde aanbieders sterk dalen.

Mercedes-Benz, bijvoorbeeld, zakt van de zevende naar de 17e positie en Peugeot van de tweede naar de zesde plek. Tijdens het beoordelen van de website van Mercedes-Benz geven consumenten in het huidige onderzoek aan dat ze echt veel moeite moeten doen om een ​​particulier leasecontract te vinden dat bij hen past. Een van de respondenten over de funnel van Mercedes-Benz: “Op het eerste gezicht kon ik niet snel een particulier leasecontract vinden. Hier zou iets aan moeten worden gedaan.” Omdat andere providers hierin steeds beter worden, wordt het belang van een duidelijke online private leasepropositie groter.

microsoftteams image

Met grootschalig onderzoek een haarscherp beeld van de markt

Door op deze manier grootschalig onderzoek te doen zorgen we ervoor dat we een haarscherp beeld hebben van de markt. Het volgende onderzoek staat gepland voor januari 2021. Aanmelden voor komend onderzoek óf interesse in het huidige onderzoek? Neem contact met ons op om te ontdekken wat consumenten over jouw website zeggen.

https://www.wuaglobal.com/industries/automotive/private-lease-car-brands/