Occasionbedrijven zoeken weg in markt vol kansen en bedreigingen

Event / Automotive Remarketing Network

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
Het event vindt plaats op 3 december in het ADO-stadion. (Foto: Shutterstock)

Occasions vormen zonder meer een van de belangrijkste pijlers onder de Nederlandse autobranche. Zonder professionele divisie voor ‘gebruikt’, slinken de commerciële overlevingskansen van de retailers zienderogen. In de huidige markt, met een druk op de aantallen en marges van de nieuwverkoop, floreert bijvoorbeeld de markt van jong gebruikt als nooit te voren. Om optimaal van deze kansen te profiteren is kennis van de markt noodzakelijk. En er gebeurt nogal wat, op het gebied van import en export, restwaardeontwikkeling en uiteraard dankzij Haagse bemoeienis en de argus ogen van het Openbaar Ministerie op sommige delen van de occasionmarkt.

Carrousel en platform

Op het Automotive Remarketing Network, een event dat is voortgekomen uit het drukbezochte Nationale Import- en Exportconges, wordt onder andere ingegaan op de veranderingen rond de bpm-aangifte bij import en de teruggave van bpm bij export. Deze zaken maken de internationale handel in occasions niet eenvoudiger. Voorzichtigheid is geboden want – zoals eerder dit jaar bleek na een grootscheepse inval bij enkele autobedrijven – moeten retailers zich er constant op beducht zijn geen onderdeel te worden van een btw-carrousel of slachtoffer te worden van witwaspraktijken. Op het event praten uiteenlopende deskundigen en direct betrokkenen de branche bij over de nieuwste ontwikkelingen.

Ook is er aandacht voor de toekomst van autoretail. Want de manier waarop auto’s verkocht worden verandert in razend tempo. De netwerk- en platformeconomie verandert immers alles op het gebied van autoverkoop. Hoe speel je daar als ondernemer op in? Hoe kun je gebruik maken van de nieuwste technologieën en meeliften op het succes van deze platformeconomie, die juist ten koste lijkt te gaan van de traditionele retail? Naast het korte kwaliteitsprogramma is er, op speciaal verzoek van de aanwezigen op het Import- en exportcongres, vooral ook ruim de tijd om te netwerken met nieuwe en bestaande relaties tijdens de pauzes en het diner.

Automotive Remarketing Network

Datum: 3 december 2019
Locatie: Cars Jeans stadion, Den Haag
Tijd: 15.00-20.00 uur
Informatie: www.automotive-online.nl/events

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.

Event / Automotive Remarketing Network | Automotive Online
Occasionbedrijven zoeken weg in markt vol kansen en bedreigingen

Event / Automotive Remarketing Network

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
Het event vindt plaats op 3 december in het ADO-stadion. (Foto: Shutterstock)

Occasions vormen zonder meer een van de belangrijkste pijlers onder de Nederlandse autobranche. Zonder professionele divisie voor ‘gebruikt’, slinken de commerciële overlevingskansen van de retailers zienderogen. In de huidige markt, met een druk op de aantallen en marges van de nieuwverkoop, floreert bijvoorbeeld de markt van jong gebruikt als nooit te voren. Om optimaal van deze kansen te profiteren is kennis van de markt noodzakelijk. En er gebeurt nogal wat, op het gebied van import en export, restwaardeontwikkeling en uiteraard dankzij Haagse bemoeienis en de argus ogen van het Openbaar Ministerie op sommige delen van de occasionmarkt.

Carrousel en platform

Op het Automotive Remarketing Network, een event dat is voortgekomen uit het drukbezochte Nationale Import- en Exportconges, wordt onder andere ingegaan op de veranderingen rond de bpm-aangifte bij import en de teruggave van bpm bij export. Deze zaken maken de internationale handel in occasions niet eenvoudiger. Voorzichtigheid is geboden want – zoals eerder dit jaar bleek na een grootscheepse inval bij enkele autobedrijven – moeten retailers zich er constant op beducht zijn geen onderdeel te worden van een btw-carrousel of slachtoffer te worden van witwaspraktijken. Op het event praten uiteenlopende deskundigen en direct betrokkenen de branche bij over de nieuwste ontwikkelingen.

Ook is er aandacht voor de toekomst van autoretail. Want de manier waarop auto’s verkocht worden verandert in razend tempo. De netwerk- en platformeconomie verandert immers alles op het gebied van autoverkoop. Hoe speel je daar als ondernemer op in? Hoe kun je gebruik maken van de nieuwste technologieën en meeliften op het succes van deze platformeconomie, die juist ten koste lijkt te gaan van de traditionele retail? Naast het korte kwaliteitsprogramma is er, op speciaal verzoek van de aanwezigen op het Import- en exportcongres, vooral ook ruim de tijd om te netwerken met nieuwe en bestaande relaties tijdens de pauzes en het diner.

Automotive Remarketing Network

Datum: 3 december 2019
Locatie: Cars Jeans stadion, Den Haag
Tijd: 15.00-20.00 uur
Informatie: www.automotive-online.nl/events

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.