Autonieuws | Dikke Jaguar krijgt een 7,1

Redactie Redactie
• Laatste update:

Wat zeggen de experts?

Stéphan Vermeulen, coördinator tests Autoweek

Voor: Veel uitstraling en veel gadgets waarmee hij meer op de emoties inspeelt dan de Duitse concurrentie.
Tegen: Hij is wat minder geraffineerd dan de hierboven genoemde Duitse concurrenten. 
Consumentenpotentieel: Een bescheiden 6,5.

Frank van Klink, directeur XLLease

Voor: Een aantal Leaserijders kan dankzij deze vanafprijs een Jag in het vizier krijgen. En dat in het  nog steeds populaire suv-segment. 
Tegen: Vreemde prijsmarketing. De ‘verkoper’ bij de fabriek is het gelukt om een kleine diesel met een mooie vanafprijs neer te zetten die hopelijk goede aantallen gaat scoren. Daarna nam de ­‘imagobouwer’ het over met een te vette benzineversie die
85 duizend euro kost. Die twee moeten toch nog even overleggen, lijkt ons.
Leasepotentieel: Vooral aan de voorkant zeer herkenbaar als Jaguar, de achterkant is een beetje suf. Wij denken dat deze auto echt een goede kans maakt in een toch dichtbevolkt segment. Vooral de minder merktrouwe leaserijder gaat hem uit de folder bestellen. Cijfer: 8

Joost Klaren, restwaardespecialist Autotelex

Voor: De sterke restwaardetroef is zijn uiterlijk. Ook de prijsstelling bij introductie was prima, helaas is de F-Pace sinds eind 2015 alweer 2.000 euro duurder geworden.
Tegen: Segment en merk lijken op het eerste gezicht geen logische combinatie. Bovendien zit de concurrentie niet stil en is de benzine- uitvoering te duur geworden door zijn hoge CO2-uitstoot.
Restwaardepotentieel: Een 7, om de looks van de  F-Pace kun je niet heen en hij wordt door het publiek dan ook prima ontvangen.

Hans den Hollander, fleetmanager Cisco

Voor: Aangezien het suv-segment sterk groeit, zal Jaguar met de F-Pace zeker een aandeel in de ­zakelijke mark veroveren. Bovendien wordt een niet al te efficiënte auto fiscaal niet langer afgestraft, afgezien dan van de hoge catalogusprijs. Het verbruik van de diesel valt ook zeker niet tegen, wat mede te danken is aan zijn relatief lage gewicht.
Tegen: Niet alle autoregelingen zullen de F-Pace toestaan vanwege de CO2-uitstoot en de toch best pittige prijs. Het wachten is nog op een EV-variant, Jaguar behoort wat dat betreft niet tot de early adapters. De sterke opkomst van het suv-segment is ­overigens wel minder prettig voor bedrijven die streven naar CO2-reductie.
Fleetpotentieel: Een 7.

Consumentenpotentieel: Een bescheiden 6,5
Leasepotentieel: 8
Restwaardepotentieel: 7
Fleetpotentieel: 7

Gemiddelde: 7,1

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Autonieuws | Dikke Jaguar krijgt een 7,1 | Automotive Online

Autonieuws | Dikke Jaguar krijgt een 7,1

Redactie Redactie
• Laatste update:

Wat zeggen de experts?

Stéphan Vermeulen, coördinator tests Autoweek

Voor: Veel uitstraling en veel gadgets waarmee hij meer op de emoties inspeelt dan de Duitse concurrentie.
Tegen: Hij is wat minder geraffineerd dan de hierboven genoemde Duitse concurrenten. 
Consumentenpotentieel: Een bescheiden 6,5.

Frank van Klink, directeur XLLease

Voor: Een aantal Leaserijders kan dankzij deze vanafprijs een Jag in het vizier krijgen. En dat in het  nog steeds populaire suv-segment. 
Tegen: Vreemde prijsmarketing. De ‘verkoper’ bij de fabriek is het gelukt om een kleine diesel met een mooie vanafprijs neer te zetten die hopelijk goede aantallen gaat scoren. Daarna nam de ­‘imagobouwer’ het over met een te vette benzineversie die
85 duizend euro kost. Die twee moeten toch nog even overleggen, lijkt ons.
Leasepotentieel: Vooral aan de voorkant zeer herkenbaar als Jaguar, de achterkant is een beetje suf. Wij denken dat deze auto echt een goede kans maakt in een toch dichtbevolkt segment. Vooral de minder merktrouwe leaserijder gaat hem uit de folder bestellen. Cijfer: 8

Joost Klaren, restwaardespecialist Autotelex

Voor: De sterke restwaardetroef is zijn uiterlijk. Ook de prijsstelling bij introductie was prima, helaas is de F-Pace sinds eind 2015 alweer 2.000 euro duurder geworden.
Tegen: Segment en merk lijken op het eerste gezicht geen logische combinatie. Bovendien zit de concurrentie niet stil en is de benzine- uitvoering te duur geworden door zijn hoge CO2-uitstoot.
Restwaardepotentieel: Een 7, om de looks van de  F-Pace kun je niet heen en hij wordt door het publiek dan ook prima ontvangen.

Hans den Hollander, fleetmanager Cisco

Voor: Aangezien het suv-segment sterk groeit, zal Jaguar met de F-Pace zeker een aandeel in de ­zakelijke mark veroveren. Bovendien wordt een niet al te efficiënte auto fiscaal niet langer afgestraft, afgezien dan van de hoge catalogusprijs. Het verbruik van de diesel valt ook zeker niet tegen, wat mede te danken is aan zijn relatief lage gewicht.
Tegen: Niet alle autoregelingen zullen de F-Pace toestaan vanwege de CO2-uitstoot en de toch best pittige prijs. Het wachten is nog op een EV-variant, Jaguar behoort wat dat betreft niet tot de early adapters. De sterke opkomst van het suv-segment is ­overigens wel minder prettig voor bedrijven die streven naar CO2-reductie.
Fleetpotentieel: Een 7.

Consumentenpotentieel: Een bescheiden 6,5
Leasepotentieel: 8
Restwaardepotentieel: 7
Fleetpotentieel: 7

Gemiddelde: 7,1

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.