Het jaar van het nieuwe: 2016

Redactie Redactie
• Laatste update:

Dat de overheid met de nieuwe regels heeft geluisterd naar de branche is overigens onzin – topambtenaar Eric de Bruin (Belastingzaken) liet tijdens het Dealerholdingseminar van Automotive weten dat er alleen naar de balans tussen de opbrengsten voor de staatskas (die daalden fors) en die voor het milieu (die rechtvaardigden het gebrek aan inkomsten niet). Ook lijken we in versneld tempo toe te gaan naar een nieuwe toelatingskeuring, mede dankzij de sjoemelaars van het Volkswagenconcern. Wie sindsdien pas weet dat de uitstoot van fijnstof en CO2 veel hoger is dan de fabrikanten beloven, zoals sommige politici riepen, heeft onder een steen gelegen. In aftersales gaan we een nieuwe tijd tegemoet waarin een handvol leveranciers de dienst uitmaken. De meeste grossiers zijn eigendom van of gelieerd aan Sator of Autobinck, op grote afstand gevolgd door partijen als Doyen. In de schadebranche is bij vrijwel elke verzekeraar de sturing op ketenniveau verdwenen en dat betekent dat er naar een nieuwe toegevoegde waarde moet worden gezocht, terwijl de dealers zich als loket in het sturingsmechanisme hebben gepositioneerd. Kortom: volgend jaar wordt alles anders. Daarom roepen we 2016 uit tot het jaar van het nieuwe.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Het jaar van het nieuwe: 2016 | Automotive Online

Het jaar van het nieuwe: 2016

Redactie Redactie
• Laatste update:

Dat de overheid met de nieuwe regels heeft geluisterd naar de branche is overigens onzin – topambtenaar Eric de Bruin (Belastingzaken) liet tijdens het Dealerholdingseminar van Automotive weten dat er alleen naar de balans tussen de opbrengsten voor de staatskas (die daalden fors) en die voor het milieu (die rechtvaardigden het gebrek aan inkomsten niet). Ook lijken we in versneld tempo toe te gaan naar een nieuwe toelatingskeuring, mede dankzij de sjoemelaars van het Volkswagenconcern. Wie sindsdien pas weet dat de uitstoot van fijnstof en CO2 veel hoger is dan de fabrikanten beloven, zoals sommige politici riepen, heeft onder een steen gelegen. In aftersales gaan we een nieuwe tijd tegemoet waarin een handvol leveranciers de dienst uitmaken. De meeste grossiers zijn eigendom van of gelieerd aan Sator of Autobinck, op grote afstand gevolgd door partijen als Doyen. In de schadebranche is bij vrijwel elke verzekeraar de sturing op ketenniveau verdwenen en dat betekent dat er naar een nieuwe toegevoegde waarde moet worden gezocht, terwijl de dealers zich als loket in het sturingsmechanisme hebben gepositioneerd. Kortom: volgend jaar wordt alles anders. Daarom roepen we 2016 uit tot het jaar van het nieuwe.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.