Nieuwe post

Redactie Redactie
• Laatste update:

Hij woont met zijn vrouw Ingrid en zijn dochter van 10 en zoon van 6 in Alphen aan den Rijn.

U heeft IVA gedaan. Wilde u altijd al in de autobranche werken?

School was nooit mijn grootste hobby. Dus besloot ik een opleiding te volgen waarbij ik school kon combineren met iets waar mijn interesse lag. Op mijn 21ste ging ik daarom naar de IVA in Driebergen. Op een klein uitstapje van 1,5 jaar in de ictbranche na, heb ik altijd commerciële functies in de autobranche vervuld

Is het niet eentonig, altijd in sales?

Voor mij niet. Sales en netwerken zijn mijn sterkste kanten op zakelijk gebied en ik ben altijd op zoek naar nieuwe ontwikkelingen. In de autobranche zie je nu bijvoorbeeld dat steeds meer autobedrijven zich richten op de Europese markt, in plaats van alleen op de Nederlandse. De autobranche wordt meer en meer Europees; daardoor neemt bijvoorbeeld de parallelimport neemt toe. De traditionele sales verandert mee.

Hoe ontwikkelt de sales zich dan volgens u?

Ik werkte tien jaar in de traditionele retail toen internet een rol ging spelen. Internet en automatisering hebben de markt transparanter gemaakt. Om succesvol te zijn in de sales moet je het steeds meer hebben van je vakmanschap. Je moet de juiste voertuigen inkopen en op de juiste plek weten aan te bieden, voor de juiste prijs. Ik noem het een pull-strategie: goede voertuigen motiveren de vraag van klanten.

Hoe gaat u deze kennis tot uiting brengen in uw nieuwe baan?

Network4Cars Trading is een Europees b2b-verkoopplatform. Daarbij draait het uiteindelijk om het aan elkaar koppelen van de juiste netwerkpartners. Een van mijn doelen is om daar de pull-strategie goed door te voeren. Digitaal kun je markten veel sneller bij elkaar brengen en transacties afwikkelen.

Het gaat om een nieuwe functie binnen het bedrijf. Waarom is er een director e-commerce nodig?

Als je in deze tijd bepaalde groeiambities waar wil maken, is je online strategie onmisbaar. Door processen verder te digitaliseren, kunnen we op een efficiëntere manier meer auto's verhandelen. Daaronder versta ik het proces van inkoop, het ter beschikking stellen van de voertuigen op internet, de verkoop, het regelen van de juiste documenten, de betaling, en ook de complete infrastructuur en logistiek digitaal geregeld.

En als die online strategie er is?

Aan een salesplatform kun je blijven bouwen. En de branche blijft vragen om nieuwe concepten. Ik vind de automotive nog steeds erg leuk om in te werken. En zo lang je werk ook je hobby is en je iets doet wat bij je past, gaat het vanzelf.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Nieuwe post | Automotive Online

Nieuwe post

Redactie Redactie
• Laatste update:

Hij woont met zijn vrouw Ingrid en zijn dochter van 10 en zoon van 6 in Alphen aan den Rijn.

U heeft IVA gedaan. Wilde u altijd al in de autobranche werken?

School was nooit mijn grootste hobby. Dus besloot ik een opleiding te volgen waarbij ik school kon combineren met iets waar mijn interesse lag. Op mijn 21ste ging ik daarom naar de IVA in Driebergen. Op een klein uitstapje van 1,5 jaar in de ictbranche na, heb ik altijd commerciële functies in de autobranche vervuld

Is het niet eentonig, altijd in sales?

Voor mij niet. Sales en netwerken zijn mijn sterkste kanten op zakelijk gebied en ik ben altijd op zoek naar nieuwe ontwikkelingen. In de autobranche zie je nu bijvoorbeeld dat steeds meer autobedrijven zich richten op de Europese markt, in plaats van alleen op de Nederlandse. De autobranche wordt meer en meer Europees; daardoor neemt bijvoorbeeld de parallelimport neemt toe. De traditionele sales verandert mee.

Hoe ontwikkelt de sales zich dan volgens u?

Ik werkte tien jaar in de traditionele retail toen internet een rol ging spelen. Internet en automatisering hebben de markt transparanter gemaakt. Om succesvol te zijn in de sales moet je het steeds meer hebben van je vakmanschap. Je moet de juiste voertuigen inkopen en op de juiste plek weten aan te bieden, voor de juiste prijs. Ik noem het een pull-strategie: goede voertuigen motiveren de vraag van klanten.

Hoe gaat u deze kennis tot uiting brengen in uw nieuwe baan?

Network4Cars Trading is een Europees b2b-verkoopplatform. Daarbij draait het uiteindelijk om het aan elkaar koppelen van de juiste netwerkpartners. Een van mijn doelen is om daar de pull-strategie goed door te voeren. Digitaal kun je markten veel sneller bij elkaar brengen en transacties afwikkelen.

Het gaat om een nieuwe functie binnen het bedrijf. Waarom is er een director e-commerce nodig?

Als je in deze tijd bepaalde groeiambities waar wil maken, is je online strategie onmisbaar. Door processen verder te digitaliseren, kunnen we op een efficiëntere manier meer auto's verhandelen. Daaronder versta ik het proces van inkoop, het ter beschikking stellen van de voertuigen op internet, de verkoop, het regelen van de juiste documenten, de betaling, en ook de complete infrastructuur en logistiek digitaal geregeld.

En als die online strategie er is?

Aan een salesplatform kun je blijven bouwen. En de branche blijft vragen om nieuwe concepten. Ik vind de automotive nog steeds erg leuk om in te werken. En zo lang je werk ook je hobby is en je iets doet wat bij je past, gaat het vanzelf.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.