Nieuwe post

Redactie Redactie
• Laatste update:

Ook worden regelmatig de gebieden Eifel, Sauerland en de Alpen bezocht. Arnold gaat vanaf september voor zichzelf aan de slag onder de titels Koopmans Advies en Oxalis Advies.

Vrijwel je hele carrière speelt zich af in de autobranche. Had de branche altijd al je voorkeur?

Ja. Mijn opa had twee Fiat-dealerbedrijven en mijn vader had een universeel autobedrijf met een tankstation in Hoogerheide, vlakbij Bergen op Zoom. Vanaf mijn twaalfde hielp ik in de weekenden en vakanties ook mee. Ik sleutelde aan auto's, hielp bij de pomp en ging uiteindelijk zelf ook auto's verhandelen. Ik zag er wel een toekomst in voor mijzelf en besloot naar de IVA in Driebergen te gaan. Ik leerde makkelijk, dus heb ik nog een propedeuse Engels en een postdoctoraal bedrijfskunde gehaald, vervolgens een jaar Kunstgeschiedenis gestudeerd en mijn rechtenstudie afgemaakt. Op mijn 26e was ik klaar met studeren en ik zag een combinatie tussen de autobranche en de juristerij als ideaal.

Je hebt dus niet het bedrijf van je vader overgenomen?

Het was wel mijn bedoeling toen ik naar de IVA ging, maar uiteindelijk is het anders gelopen. Mijn vader is 5 jaar geleden overleden en toen hebben mijn broer en ik het bedrijf gesloten.

Je koos ervoor te gaan werken bij Bovag. Wat trok jou het meeste?

Het handelen van een branchevereniging raakt veel mensen, vooral ondernemers. Ondernemers spreken mij erg aan. Ik houd er namelijk enorm van om te werken met gepassioneerde mensen, dat zijn ondernemers vaak. Toch had ik niet verwacht dat ik zo lang bij Bovag zou blijven werken.

Wat zijn nog ambities voor de toekomst?

Ik vind lastige organisatorische en juridische vraagstukken erg interessant. Daarnaast acteer ik graag als bestuurder of toezichthouder bij organisaties. Als voorzitter van de Toyota Dealervereniging wil ik de samenwerking tussen dealers en importeurs veranderen en de distributierelatie toekomstbestendig maken. Ik denk dat iedereen begrijpt dat er iets moet gebeuren aan de distributiestructuur in de autobranche. Daarnaast lijkt het me ontzettend leuk om een paar jaar de politiek in te gaan, bijvoorbeeld als Kamerlid. Ach, ik heb nog zoveel ambities…

Je gaf aan iets meer vrije tijd te ambiëren. Wat ga je zoal doen?

Ik ben inmiddels alweer met zoveel zaken en projecten bezig dat ik het waarschijnlijk helemaal niet rustig aan ga doen. Ik ben daar ook totaal niet voor geschikt. Nadat bekend werd dat ik weg ga bij Bovag ben ik heel vaak benaderd, ook door bedrijven en organisaties buiten de branche. Ik ga een paar weken op vakantie en daarna gewoon weer heel snel aan de slag.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Nieuwe post | Automotive Online

Nieuwe post

Redactie Redactie
• Laatste update:

Ook worden regelmatig de gebieden Eifel, Sauerland en de Alpen bezocht. Arnold gaat vanaf september voor zichzelf aan de slag onder de titels Koopmans Advies en Oxalis Advies.

Vrijwel je hele carrière speelt zich af in de autobranche. Had de branche altijd al je voorkeur?

Ja. Mijn opa had twee Fiat-dealerbedrijven en mijn vader had een universeel autobedrijf met een tankstation in Hoogerheide, vlakbij Bergen op Zoom. Vanaf mijn twaalfde hielp ik in de weekenden en vakanties ook mee. Ik sleutelde aan auto's, hielp bij de pomp en ging uiteindelijk zelf ook auto's verhandelen. Ik zag er wel een toekomst in voor mijzelf en besloot naar de IVA in Driebergen te gaan. Ik leerde makkelijk, dus heb ik nog een propedeuse Engels en een postdoctoraal bedrijfskunde gehaald, vervolgens een jaar Kunstgeschiedenis gestudeerd en mijn rechtenstudie afgemaakt. Op mijn 26e was ik klaar met studeren en ik zag een combinatie tussen de autobranche en de juristerij als ideaal.

Je hebt dus niet het bedrijf van je vader overgenomen?

Het was wel mijn bedoeling toen ik naar de IVA ging, maar uiteindelijk is het anders gelopen. Mijn vader is 5 jaar geleden overleden en toen hebben mijn broer en ik het bedrijf gesloten.

Je koos ervoor te gaan werken bij Bovag. Wat trok jou het meeste?

Het handelen van een branchevereniging raakt veel mensen, vooral ondernemers. Ondernemers spreken mij erg aan. Ik houd er namelijk enorm van om te werken met gepassioneerde mensen, dat zijn ondernemers vaak. Toch had ik niet verwacht dat ik zo lang bij Bovag zou blijven werken.

Wat zijn nog ambities voor de toekomst?

Ik vind lastige organisatorische en juridische vraagstukken erg interessant. Daarnaast acteer ik graag als bestuurder of toezichthouder bij organisaties. Als voorzitter van de Toyota Dealervereniging wil ik de samenwerking tussen dealers en importeurs veranderen en de distributierelatie toekomstbestendig maken. Ik denk dat iedereen begrijpt dat er iets moet gebeuren aan de distributiestructuur in de autobranche. Daarnaast lijkt het me ontzettend leuk om een paar jaar de politiek in te gaan, bijvoorbeeld als Kamerlid. Ach, ik heb nog zoveel ambities…

Je gaf aan iets meer vrije tijd te ambiëren. Wat ga je zoal doen?

Ik ben inmiddels alweer met zoveel zaken en projecten bezig dat ik het waarschijnlijk helemaal niet rustig aan ga doen. Ik ben daar ook totaal niet voor geschikt. Nadat bekend werd dat ik weg ga bij Bovag ben ik heel vaak benaderd, ook door bedrijven en organisaties buiten de branche. Ik ga een paar weken op vakantie en daarna gewoon weer heel snel aan de slag.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.