‘Auto Review’ in de aanval op topbladen

Redactie Redactie
• Laatste update:

Een concurrent van Autoweek-zusje GTO, Carros en TopGear, beaamt Wien Feitz, hoofdredacteur van Auto Review, dat net als Supercar wordt uitgegeven door F&L Automotive Publications uit Nijmegen. Feitz wordt ook hoofdredacteur van het nieuwe tijdschrift.

Supercar zal verschijnen in een oplage van 27 duizend. “We verwachten er 11.000 te verkopen in Nederland en 3.000 in België, terwijl we er eenmalig ook 4.000 versturen naar de abonnees van Auto Review”, aldus Feitz, die zegt dat Supercar zich van de concurrenten wil onderscheiden door een betere prijs-prestatieverhouding. Het blad gaat € 3,95 kosten, het eerste nummer wordt 146 pagina’s dik.

Net als Auto Review zal Supercar voor een groot deel bestaan uit vertaalde Duitse artikelen. Die komen in dit geval uit het blad Powercar, dat net als de ‘bron’ van Auto Review, het Duitse Auto Zeitung, wordt uitgegeven door Bauer Verlag. Volgens Feitz wordt Supercar geen kopie van Powercar. “We zorgen voor een eigen layout en vormgeving en gaan een deel van de tests zelf doen.”

Auto Review kwam begin 2005 op de markt. De verkochte oplage is volgens Feitz dit kwartaal gemiddeld 37.500. “Wij verwachten dat dit in Q2 en Q3 doorgroeit naar 40.000.”

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

‘Auto Review’ in de aanval op topbladen | Automotive Online

‘Auto Review’ in de aanval op topbladen

Redactie Redactie
• Laatste update:

Een concurrent van Autoweek-zusje GTO, Carros en TopGear, beaamt Wien Feitz, hoofdredacteur van Auto Review, dat net als Supercar wordt uitgegeven door F&L Automotive Publications uit Nijmegen. Feitz wordt ook hoofdredacteur van het nieuwe tijdschrift.

Supercar zal verschijnen in een oplage van 27 duizend. “We verwachten er 11.000 te verkopen in Nederland en 3.000 in België, terwijl we er eenmalig ook 4.000 versturen naar de abonnees van Auto Review”, aldus Feitz, die zegt dat Supercar zich van de concurrenten wil onderscheiden door een betere prijs-prestatieverhouding. Het blad gaat € 3,95 kosten, het eerste nummer wordt 146 pagina’s dik.

Net als Auto Review zal Supercar voor een groot deel bestaan uit vertaalde Duitse artikelen. Die komen in dit geval uit het blad Powercar, dat net als de ‘bron’ van Auto Review, het Duitse Auto Zeitung, wordt uitgegeven door Bauer Verlag. Volgens Feitz wordt Supercar geen kopie van Powercar. “We zorgen voor een eigen layout en vormgeving en gaan een deel van de tests zelf doen.”

Auto Review kwam begin 2005 op de markt. De verkochte oplage is volgens Feitz dit kwartaal gemiddeld 37.500. “Wij verwachten dat dit in Q2 en Q3 doorgroeit naar 40.000.”

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.