Van Heck start eigen APK-campagne

Redactie Redactie
• Laatste update:

Vanaf 10 september laat het bedrijf 128 keer een tv-commercial uitzenden waarin een fictieve journaallezer in het toekomstjaar 2008 de gevolgen uit de doeken doet van de 4-2-2-frequentie: tweehonderd extra doden door onveiliger auto’s en extra luchtvervuiling door slecht onderhoud.

In de commercials wordt een behoorlijk zwart beeld geschetst. “We kiezen er bewust voor om de discussie stevig aan te zetten”, zegt directeur Adriaan Roggeveen van Van Heck. “Bovag en RAI zullen het wel te grof vinden, maar wij schamen ons er niet voor om stevige argumenten te gebruiken. We willen Bovag en RAI ook niet in de wielen rijden. Zij moeten zuinig zijn op hun relaties in het lobbycircuit, ze moeten ministeries te vriend houden. Wij hoeven dat niet.”

Een dvd van het filmpje wordt met de komende Automotive meegestuurd naar de Nederlandse autobedrijven. “We hopen dat die het op tv-schermen in hun receptieruimte laten draaien”, zegt Roggeveen.

Wie het filmpje alvast wil bekijken, kan dat doen op: http://www.autovakman.nl/html/apk422.html

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.