Alfa NL herstructureert onder nieuwe directeur

Redactie Redactie
• Laatste update:

De importeur krijgt in de persoon van Thomas Pril ook een nieuwe commercieel manager. Pril (34) komt van Kia Nederland, eveneens een dochterbedrijf van Kroymans Corporation.

Kroymans nam de import van Alfa Romeo halverwege vorig jaar over van Fiat Auto Nederland. Het zegt dat de Nederlandse Alfa-organisatie in de loop van 2006 een metamorfose zal ondergaan. Volgens Milco de Vries, bij Kroymans o.m. verantwoordelijk voor de auto-importschappen, betekent dit onder meer dat er niet alleen bij de importeur, maar ook in het dealernet veranderingen komen. “In veel gevallen wordt Alfa Romeo gecombineerd met Fiat. Dat kan soms prima werken, maar van die bijna natuurlijke wetmatigheid willen we af. We willen de focus die het merk verdient, daar zullen we scherp op letten.”

Vorig jaar werden er in Nederland ruim 3.000 Alfa’s verkocht; in het topjaar 1999 waren dat er nog zo’n 10.000. Als Alfa Romeo de modellenlijn doorontwikkelt zoals dat nu in de plannen staat, kan het merk in Nederland acht- tot negenduizend auto’s per jaar gaan verkopen, aldus De Vries.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Alfa NL herstructureert onder nieuwe directeur | Automotive Online

Alfa NL herstructureert onder nieuwe directeur

Redactie Redactie
• Laatste update:

De importeur krijgt in de persoon van Thomas Pril ook een nieuwe commercieel manager. Pril (34) komt van Kia Nederland, eveneens een dochterbedrijf van Kroymans Corporation.

Kroymans nam de import van Alfa Romeo halverwege vorig jaar over van Fiat Auto Nederland. Het zegt dat de Nederlandse Alfa-organisatie in de loop van 2006 een metamorfose zal ondergaan. Volgens Milco de Vries, bij Kroymans o.m. verantwoordelijk voor de auto-importschappen, betekent dit onder meer dat er niet alleen bij de importeur, maar ook in het dealernet veranderingen komen. “In veel gevallen wordt Alfa Romeo gecombineerd met Fiat. Dat kan soms prima werken, maar van die bijna natuurlijke wetmatigheid willen we af. We willen de focus die het merk verdient, daar zullen we scherp op letten.”

Vorig jaar werden er in Nederland ruim 3.000 Alfa’s verkocht; in het topjaar 1999 waren dat er nog zo’n 10.000. Als Alfa Romeo de modellenlijn doorontwikkelt zoals dat nu in de plannen staat, kan het merk in Nederland acht- tot negenduizend auto’s per jaar gaan verkopen, aldus De Vries.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.