Focwa en VOC huwen Autovak

Redactie Redactie
• Laatste update:

De terugkeer van de schadewereld zou een steuntje in de rug zijn van Autovak, de beurs die na een periode van strubbelingen vorig voorjaar een redelijk gelaagde comeback maakte, met 250 exposanten en ruim 37 duizend bezoekers.

Focwa en VOC hebben zich in principe voor drie edities aan Autovak verbonden, dus tot en met 2011, aldus Jan Koolen, secretaris van de Focwa-afdeling Schadeherstel. “Na iedere editie zullen we evalueren hoe het gaat, we hebben strakke spelregels afgesproken.”

De schadewereld krijgt op Autovak een eigen hal. Het succes van deze aanpak is niet in de laatste plaats afhankelijk van de komst van de lakkenmerken, die door hun afwezigheid Crash de das om deden. Koolen: “Ik kan daar natuurlijk geen garanties over afgeven. Maar ik ben blij dat er weer één nationaal platform komt voor de aftermarket.”

Beursmanager Fernand Molenschot schat dat Autovak aan de schadekant minstens 3.000 vierkante meter extra aan beursoppervlak moet kunnen boeken. “Die potentiële groei is niet zo enorm, er zit natuurlijk een zekere overlap, bijvoorbeeld bij de equipment-exposanten.” Een ‘schadepoot’ heeft vooral gevolgen aan de bezoekerskant, denkt Molenschot. “In 2005 was 7% van de bezoekers schadehersteller, wij denken dat dat 10% of meer moet kunnen worden.”

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Focwa en VOC huwen Autovak | Automotive Online

Focwa en VOC huwen Autovak

Redactie Redactie
• Laatste update:

De terugkeer van de schadewereld zou een steuntje in de rug zijn van Autovak, de beurs die na een periode van strubbelingen vorig voorjaar een redelijk gelaagde comeback maakte, met 250 exposanten en ruim 37 duizend bezoekers.

Focwa en VOC hebben zich in principe voor drie edities aan Autovak verbonden, dus tot en met 2011, aldus Jan Koolen, secretaris van de Focwa-afdeling Schadeherstel. “Na iedere editie zullen we evalueren hoe het gaat, we hebben strakke spelregels afgesproken.”

De schadewereld krijgt op Autovak een eigen hal. Het succes van deze aanpak is niet in de laatste plaats afhankelijk van de komst van de lakkenmerken, die door hun afwezigheid Crash de das om deden. Koolen: “Ik kan daar natuurlijk geen garanties over afgeven. Maar ik ben blij dat er weer één nationaal platform komt voor de aftermarket.”

Beursmanager Fernand Molenschot schat dat Autovak aan de schadekant minstens 3.000 vierkante meter extra aan beursoppervlak moet kunnen boeken. “Die potentiële groei is niet zo enorm, er zit natuurlijk een zekere overlap, bijvoorbeeld bij de equipment-exposanten.” Een ‘schadepoot’ heeft vooral gevolgen aan de bezoekerskant, denkt Molenschot. “In 2005 was 7% van de bezoekers schadehersteller, wij denken dat dat 10% of meer moet kunnen worden.”

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.