Volvo wint Rodi
De hoogste waardering in het Relatie Onderzoek Dealer-Importeur geven de merkdealers voor de staat van nieuwe auto’s bij aflevering, bestelprocedures van onderdelen en bereikbaarheid via internet. Ondersteuning middels een gebruikte auto-programma en levertijden van nieuwe auto’s zijn ten opzichte van vorig jaar het meest gestegen in de waardering.
In de Ergernis Top 3 vinden we de marges en bonussen op de verkoop van nieuwe auto’s en de kosten van technische en van commerciële opleidingen. Die laatste post is de sterkste daler in het onderzoek.
Achter Volvo eindigt Suzuki als tweede (vorig jaar eerste) en Landrover en SsangYongg gedeeld als derde.
Volgens de BovagKrant scoorde de top 5 als volgt:
1. Volvo 7,8
2. Suzuki 7,0
3. SsangYong 6,9
3. Land Rover 6,9
5. Volkswagen/Audi 6,7
De merken Jaguar, Citroën, Peugeot, Nissan en Smart scoorden met cijfers van 4,8 tot 5,5 `t slechtst.