Dealerholdings zetten portal op met Autotrack
Ook kan hij via een lijst naw- en telefoongegevens van de dealers van het merk van zijn keuze raadplegen. Alle dealers krijgen een vermelding in die lijst, maar deelnemende dealers krijgen à la De Gouden Gids een extra opvallende vermelding. Deelname is overigens niet beperkt tot de dealers die het initiatief hebben ontwikkeld: in principe kan iedere dealer tegen een bescheiden vergoeding deelnemer worden.
Er wordt geen offertesysteem aan de site gekoppeld. Volvo-dealer Johan Grünfeld, woordvoerder namens de holdings: “Het is niet onze bedoeling om via de site de concurrentie tussen de dealers aan te wakkeren.” Het nieuwe initiatief zal – als het NDA-bestuur daarin toestemt – tijdens de NDA Dealerdag aan de Nederlandse dealers worden gepresenteerd en het is de bedoeling dat de site ongeveer een maand later de lucht ingaat.
Dealershowroom.nl wordt opgezet door Wegener eMedia, het bedrijf achter Autotrack.nl. Dit is – naast Autotrader.nl – de drukstbezochte occasionsite van Nederland, aldus Autotrack-manager Sander van den Hout.