Europa: registraties +0,6%
In de lidstaten van de Europese Unie alleen bedroeg de groei 0,7%. De lichte groei is met name te danken aan Groot-Brittannië (+10,7%), Frankrijk (+5,7%) en Spanje (+4,0%). De andere grote markten, Duitsland en Italië, bleven met respectievelijk –1,1% en +0,1% ongeveer gelijk. De meest opvallende dalers zijn Ierland (-28,6%), Zweden (-15,1%), Finland (-18,7%) en Nederland (-11,3%), dat nog altijd de zesde markt van Europa is.
Het populairste merk blijft Volkswagen, met in totaal 1.607.648 verkochte auto’s (+1,8%). Opel/Vauxhall is met 1.518.021 nummer twee, Ford met 1.306.421 nummer drie. Ook bij de ‘groepen’ staat het VW-concern nummer één, met 2.803.996 eenheden.
De Japanse merken gingen dankzij Mazda, Mitsubishi en Honda onderuit. In totaal verkochten de Japanners met 1.540.514 ruim acht procent minder auto’s in Europa. Alleen Suzuki (+4,7%) en Toyota (+1,0%) onttrokken zich aan de malaise.