Apollo wordt huismerk van Kwik-Fit
Eigen merk
Kwik-Fit neemt het Apollo als ‘eigen merk’ op haar assortiment. De banden worden gepositioneerd als alternatief voor de bekende A-merken, maar op een prijsniveau dat zo’n 25% procent lager ligt. “We zijn er trots op dat een kwaliteitsmerk als Apollo exclusief gaat samenwerken met Kwik-Fit”, zegt algemeen directeur van Kwik-Fit Nederland Martin Post over de samenwerking. “Apollo is een trendy merk dat past bij Kwik-Fit. Bovendien heeft ze een breed gamma en een goede prijs-kwaliteitverhouding.”
Post verwacht dat binnen een jaar zo’n 15% van alle banden die via Kwik-Fit verkocht worden van Apollo zullen zijn.
Ambitieniveau
Ook Apollo-Vredestein is enthousiast over de samenwerking. “We hebben gekozen voor Kwik-Fit omdat het een moderne en dynamische organisatie is”, zegt manager marketing en communicatie Bandi Vaczi. “Bovendien is Kwik-Fit marktleider en passen organisatiestructuur en ambitieniveau goed bij de onze.”
Kwik-Fit heeft in Nederland 180 vestigingen en heeft aangegeven dat aantal de komende jaren te willen uitbreiden naar 200. Apollo-Vredestein heeft een jaaromzet van circa 2 miljard dollar. Er werken wereldwijd circa 16.000 mensen.
Het merk Apollo is inmiddels in vier Europese landen vertegenwoordigd. Behalve Nederland zijn dat het Verenigd Koninkrijk, Duitsland en Italië. De distributie naar Europa, Oost-Europa, Rusland en Noord-Amerika vindt plaats vanuit de vestiging in Enschede. “Kwik-Fit is een erkende bandenspecialist in Europa met een zeer groot netwerk waar wij ons graag mee verbinden”, zegt ceo Rob Oudshoorn van Apollo-Vredestein. “Het versterkt onze positie op de Europese markt.”