APK: onderzoek kan besluit nog tegenhouden

Redactie Redactie
• Laatste update:

Maar de kans dat dit onderzoek de plannen tot een APK-frequentieverlaging naar 4-2-2 zal verstoren, lijkt minimaal.
Marcel Homan, woordvoerder van het ministerie van Financiën: “Het kabinet wil de frequentie verlagen naar 4-2-2, tenzij uit het Europese onderzoek zwaarwegende redenen blijken om dit niet te doen.” De beslissing is dus zo goed als genomen, maar – ter voorkoming van gezichtsverlies van mevrouw Peijs? – er wordt nog even gewacht op het onderzoek. Bovag, Rai en RDW reageerden ontzet op de frequentieverlaging (zie eerdere berichten op Automotive-online), de ANWB is er wel blij mee. “Het scheelt de autobezitter enorm veel geld. Voor de verkeersveiligheid en het milieu zijn er nauwelijks gevolgen”, meldt de wielrijdersbond.

APK: onderzoek kan besluit nog tegenhouden | Automotive Online

APK: onderzoek kan besluit nog tegenhouden

Redactie Redactie
• Laatste update:

Maar de kans dat dit onderzoek de plannen tot een APK-frequentieverlaging naar 4-2-2 zal verstoren, lijkt minimaal.
Marcel Homan, woordvoerder van het ministerie van Financiën: “Het kabinet wil de frequentie verlagen naar 4-2-2, tenzij uit het Europese onderzoek zwaarwegende redenen blijken om dit niet te doen.” De beslissing is dus zo goed als genomen, maar – ter voorkoming van gezichtsverlies van mevrouw Peijs? – er wordt nog even gewacht op het onderzoek. Bovag, Rai en RDW reageerden ontzet op de frequentieverlaging (zie eerdere berichten op Automotive-online), de ANWB is er wel blij mee. “Het scheelt de autobezitter enorm veel geld. Voor de verkeersveiligheid en het milieu zijn er nauwelijks gevolgen”, meldt de wielrijdersbond.