Xiaomi verhoogt verkoopdoel

Xiaomi • Voorlopig is Xiaomi enkel beschikbaar in China, maar het merk geeft aan dat zij binnen vijftien tot twintig jaar tot de grootste vijf automakers van de wereld willen horen.
Sander Van Vliet Sander Van Vliet
Xiaomi SU7. (Foto: Shutterstock).

Xiaomi verhoogt zijn verkoopdoel. Het Chinese merk verwacht dit jaar 120 duizend elektrische auto’s te leveren. Dat is 20 duizend meer dan eerder voorspeld. Dat meldt Xiaomi, een van de grootste smartphonefabrikanten ter wereld, bij de presentatie van de kwartaalcijfers.

Volgens ceo Lei Jun is er een sterke vraag naar de SU7, de sedan van Xiaomi. Eind vorige maand zijn er in totaal 88.063 modellen besteld. Xiaomi begon in april dit jaar met het leveren van de auto.

Chinese markt

Xiaomi werkt nu aan de uitbreiding van het aantal verkoop- en servicepunten. De automaker mikt eind 2024 op 219 verkooppunten in 46 steden en 143 servicecentra in 86 steden. Voorlopig is Xiaomi enkel beschikbaar in China, maar het merk geeft aan dat zij binnen vijftien tot twintig jaar tot de grootste vijf automakers van de wereld willen horen.

De SU7 van Xiaomi komt in drie uitvoeringen, met prijzen variërend van 215.900 tot 299.900 yuan (27.635 tot 38.387 euro).

De aandelen van Xiaomi zijn de afgelopen twee maanden gestegen, aangezien investeerders enthousiast waren over de EV-vooruitgang van het bedrijf. De huidige aandelenkoers ligt ongeveer 30 procent hoger dan het niveau eind maart, toen het bedrijf de prijzen van zijn SU7-serie aankondigde.

Xiaomi staat voorlopig nog niet in het overzicht van nieuwe toetreders. Andere Chinese merken wel. Bekijk hier de slagingskans van de merken.

Geplaatst in rubriek:
Sander Van Vliet
Sander Van Vliet

Sander is vaste redacteur van Automotive en Fleet & Mobility. Na omzwervingen in de sportjournalistiek streek hij in 2023 neer op de Automotive-redactie. In zijn vrije tijd houdt hij zich bezig met wielrennen, voetbal en goed eten.

Xiaomi verhoogt verkoopdoel | Automotive Online

Xiaomi verhoogt verkoopdoel

Xiaomi • Voorlopig is Xiaomi enkel beschikbaar in China, maar het merk geeft aan dat zij binnen vijftien tot twintig jaar tot de grootste vijf automakers van de wereld willen horen.
Sander Van Vliet Sander Van Vliet
Xiaomi SU7. (Foto: Shutterstock).

Xiaomi verhoogt zijn verkoopdoel. Het Chinese merk verwacht dit jaar 120 duizend elektrische auto’s te leveren. Dat is 20 duizend meer dan eerder voorspeld. Dat meldt Xiaomi, een van de grootste smartphonefabrikanten ter wereld, bij de presentatie van de kwartaalcijfers.

Volgens ceo Lei Jun is er een sterke vraag naar de SU7, de sedan van Xiaomi. Eind vorige maand zijn er in totaal 88.063 modellen besteld. Xiaomi begon in april dit jaar met het leveren van de auto.

Chinese markt

Xiaomi werkt nu aan de uitbreiding van het aantal verkoop- en servicepunten. De automaker mikt eind 2024 op 219 verkooppunten in 46 steden en 143 servicecentra in 86 steden. Voorlopig is Xiaomi enkel beschikbaar in China, maar het merk geeft aan dat zij binnen vijftien tot twintig jaar tot de grootste vijf automakers van de wereld willen horen.

De SU7 van Xiaomi komt in drie uitvoeringen, met prijzen variërend van 215.900 tot 299.900 yuan (27.635 tot 38.387 euro).

De aandelen van Xiaomi zijn de afgelopen twee maanden gestegen, aangezien investeerders enthousiast waren over de EV-vooruitgang van het bedrijf. De huidige aandelenkoers ligt ongeveer 30 procent hoger dan het niveau eind maart, toen het bedrijf de prijzen van zijn SU7-serie aankondigde.

Xiaomi staat voorlopig nog niet in het overzicht van nieuwe toetreders. Andere Chinese merken wel. Bekijk hier de slagingskans van de merken.

Geplaatst in rubriek:
Sander Van Vliet
Sander Van Vliet

Sander is vaste redacteur van Automotive en Fleet & Mobility. Na omzwervingen in de sportjournalistiek streek hij in 2023 neer op de Automotive-redactie. In zijn vrije tijd houdt hij zich bezig met wielrennen, voetbal en goed eten.