Volgens onderzoek van verschillende Duitse media is niet Volkswagen, maar Audi de verantwoordelijke voor de sjoemelsoftware. Uit gegevens van het onderzoek van advocatenkantoor Jones Day blijkt dat Audi de software zou hebben…
Bij de rechtbank van Braunschweig in Duitsland zijn in totaal zo'n 1.400 schadeclaims ingediend. Vandaag werd bekend dat ook het Belgische beleggingsfonds Deminor een claim tegen VW heeft ingediend.
In Nederland zijn, een jaar na het bekend worden van de dieselfraudezaak, ongeveer 7,9 procent van de 167 duizend sjoemeldiesels aangepast. De herstelacties in Nederland komen nu snel op gang. Er worden momenteel…
Stefan Knirsch, directeur technische ontwikkelingen van Volkswagen AG's dochterbedrijf Audi, is geschorst naar aanleiding van het emissieschandaal. Dit meldt Bild am Sonntag op basis van bronnen.
Deze merken stoten vijftien keer meer schadelijke stoffen uit dan het wettelijk maximum. Dat blijkt uit een studie van onderzoeksbureau Transport & Environment (T&E). Volkswagen valt in deze studie nog onder de…
D66-Europarlementariër Gerben-Jan Gerbrandy wil dat Europa strenger optreedt tegen lidstaten die niet hard genoeg optreden tegen sjoemelende autofabrikanten. Hij wil dat de Europese Commissie terugroepacties voor auto’s met teveel uitstoot afdwingt. De…
Het verzoek van de Europese commissie aan Volkswagen om gedupeerde Europese consumenten te compenseren naar aanleiding van dieselgate, is door de autofabrikant aan de kant geschoven.
Volkswagen heeft met de sjoemeldiesels de consumentenwet in twintig landen overtreden. Het gaat om een wet die bedrijven verbiedt om in reclamecampagnes overdreven milieuclaims te gebruiken.
Duitsland heeft de Europese Commissie gevraagd te bemiddelen in een conflict met de Italiaanse autoriteiten. Volgens de Duitsers overtreden dieselauto's van Fiat de emissie-eisen, maar zijn de desondanks door de Italiaanse goedkeuringstest…
Oud-EU-commissaris Günther Verheugen zei dinsdag in Brussel niets te weten van de sjoemelpraktijken bij Volkswagen. Een dag eerder zei D66 Europarlementariër Gerben-Jan Gerbrandy al dat er veel te weinig toezicht is geweest…
Er is veel te weinig toezicht geweest op autofabrikanten, op zowel Europees als landelijk niveau. Dat stelt D66 Europarlementariër Gerben-Jan Gerbrandy, een van de auteurs van het onderzoeksrapport van het Europees Parlement…