Onder ons | Remarketing revisited
Paul de Vries gaf tijdens het Remarketing van 8 juni in Groot Kievitsdal een presentatie over het Carvana-effect. Hij liet de aanwezigen zien hoe je de prestaties van je website kunt verbeteren en wat je vervolgens met de leads kunt doen. Daarvoor had jij een flink aantal exemplaren van zijn boek ‘Lead de way op de digitale snelweg’ meegenomen.
Duurzame tocht
Duurzaam Repareren, een stichting die duurzaam ondernemende bedrijven certificeert, vierde vorige week zijn vijfjarig bestaan. Op een prachtig schip, de Stedemaeght, voer een divers gezelschap het IJsselmeer op. Afgevaardigden van leasemaatschappijen, (ruit)herstelketens, werkplaatstoeleveranciers en verzekeraars waren aanwezig om te netwerken, te barbecueën en om te horen wie dit jaar met de Dave Bebelaar Award, de prijs voor het beste duurzame initiatief, aan de haal ging. Die winnaar was non-paintleverancier Roberlo, voor een plamuur zonder het schadelijke styreen.
> Roland de Jong (caravanherstelketen Omnia), Cees Klaassen (schadeketen ASN) en Sjoerd van Esch (ruitherstelconcept Autoglaz) hadden zichtbaar de juiste formule te pakken voor een leuke doch zakelijke dag.
Hollands nieuwtje
Een van de evenementen in de autobranche met de langste traditie is de jaarlijkse haringparty van Autodata, tegenwoordig onderdeel van Solera. In Beachclub O genoten de ruim honderd aanwezigen van prima weer en vette haring. Autodata-directeur Erik van den Heuvel deelde in zijn welkomstwoord ook nog een klein primeurtje met de aanwezigen: het bedrijf voegt ook Duitse data toe aan het schadeverleden van auto’s. Met de almaar stijgende import uit Duitsland een waardevolle toevoeging, denkt Van den Heuvel.
> Haringparty of niet, soms komen er berichten binnen die om aandacht vragen. Gerard ten Buuren (voorzitter Bovag Onafhankelijke Autobedrijven) en Bert de Kroon (dga Valleigroep en voorzitter Bovag Autodealers, rechts op foto) kijken met Renate Weggemans (manager leden & beleid Bovag) mee. IT-consultant Arthur van der Lek (uiterst links) wacht in spanning af: wat zou er zo interessant zijn?
De toekomst racet ons tegemoet
Datamarketing-specialist EDM hield dit jaar zijn relatie-evenement bij De Fabrique in Maarssen. Aansluitend mochten de aanwezigen op de kartbaan de strijd aangaan met Jan Lammers, die uiteindelijk toch de snelste bleek. Tijdens het event zelf werden tal van dataontwikkelingen gepresenteerd. De nieuwe (databeschermings)wetgeving komt eraan, en de mogelijkheden om het klantgedrag te voorspellen nemen ongelooflijk snel toe. Haast is geboden, wil het autobedrijf niet hopeloos achterop raken op andere segmenten. Maar er is ook goed nieuws: de oplossingen zijn er allemaal al. Nu nog de juiste keuzes maken.
> Matthijs van Zanten (l), salesconsulant bij EDM en gastredacteur bij Automotive, in gesprek met Edwin van Walsum van Tango. Een logische gesprekspartner, want data is tenslotte de olie van de 21e eeuw. Alleen het raffineren blijkt nog lastig.
Heeft u een evenement dat in deze rubriek niet mag ontbreken? Nodig dan de Automotive-redactie uit via redactie@mobilitymedia.nl