Autotrack breekt met Autovide

Redactie Redactie
• Laatste update:

“Volgens onze voorwaarden plaatsen wij alleen occasions op onze website als die eigendom zijn van de adverteerder”, zegt marketing director Albertien van der Hoeven. Autovide biedt sinds kort op Autotrack echter occasions onder eigen naam aan, die in feite van particulieren zijn. “Wij vinden dat voor bezoekers van onze website meteen duidelijk moet zijn of de auto van een particulier is of van een autobedrijf. Ook bij autobedrijven checken wij of de aangeleverde data (zoals bouwjaar, kilometerstand etc) kloppen. Zo niet, dan corrigeren wij ze zodat de gegevens correct op de site komen. Vervolgens spreken wij het garagebedrijf erop aan.”

Consignatie
Als particulieren bij Autotrack.nl willen adverteren, moeten ze volgens Van der Hoeven aan strenge criteria voldoen. Alle gegevens van het voertuig moeten kloppen en een NAP-label is verplicht. “Dat controleren wij, want Autotrack.nl is geen prikbord waarop je zomaar goederen te koop kunt aanbieden”, zegt zij. “Bezoekers van Autotrack.nl moeten er van op aan kunnen dat het klopt wat er op onze website staat.”
Niettemin verschijnen er wel consignatie-auto’s op het Autotrack.nl, dus auto’s die een autobedrijf in opdracht van een particulier verkoopt, vaak zonder garantie. Van der Hoeven: “Als het om consignatie gaat, moet het autobedrijf dat duidelijk in de advertentie aangeven. Maar ook in deze gevallen is het autobedrijf ons aanspreekpunt.”

Autovide wilde niet inhoudelijk reageren op het besluit van Autotrack.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Autotrack breekt met Autovide | Automotive Online

Autotrack breekt met Autovide

Redactie Redactie
• Laatste update:

“Volgens onze voorwaarden plaatsen wij alleen occasions op onze website als die eigendom zijn van de adverteerder”, zegt marketing director Albertien van der Hoeven. Autovide biedt sinds kort op Autotrack echter occasions onder eigen naam aan, die in feite van particulieren zijn. “Wij vinden dat voor bezoekers van onze website meteen duidelijk moet zijn of de auto van een particulier is of van een autobedrijf. Ook bij autobedrijven checken wij of de aangeleverde data (zoals bouwjaar, kilometerstand etc) kloppen. Zo niet, dan corrigeren wij ze zodat de gegevens correct op de site komen. Vervolgens spreken wij het garagebedrijf erop aan.”

Consignatie
Als particulieren bij Autotrack.nl willen adverteren, moeten ze volgens Van der Hoeven aan strenge criteria voldoen. Alle gegevens van het voertuig moeten kloppen en een NAP-label is verplicht. “Dat controleren wij, want Autotrack.nl is geen prikbord waarop je zomaar goederen te koop kunt aanbieden”, zegt zij. “Bezoekers van Autotrack.nl moeten er van op aan kunnen dat het klopt wat er op onze website staat.”
Niettemin verschijnen er wel consignatie-auto’s op het Autotrack.nl, dus auto’s die een autobedrijf in opdracht van een particulier verkoopt, vaak zonder garantie. Van der Hoeven: “Als het om consignatie gaat, moet het autobedrijf dat duidelijk in de advertentie aangeven. Maar ook in deze gevallen is het autobedrijf ons aanspreekpunt.”

Autovide wilde niet inhoudelijk reageren op het besluit van Autotrack.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.