Analyse: De dood van downsizing

Steven Don Steven Don
Analyse: De dood van downsizing

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 

Reacties

  • Freek

    Volkswagen heeft nogal wat teweeg gebracht ?
    Het is een ordinaire aanval van de USA omdat zij hun TTIP handels verdrag met Europa er niet door kregen! Nou dan halen we toch bij de sterkste leverancier op Amerikaanse bodem dat geld binnen met een aanval op het item waar fabrikanten al jaren mee strijden , het behalen van extreme opgelegde emmissie eisen .

  • Jerry

    Onze tweede auto een Citroen C3 heeft een 1.2L 3 cilinder multipoint injectie met 82 PK Euro 5 heeft 104 gram uitstoot. Het verbruik in de stad is 6.5/100km en buiten 5/100km. 3 Cilinders is wel wel een goede keus voor stads auto`s en kleine middenklasse als Golf en het vermogen ook. De maximum snelheid is 130km/u. We hebben die hoog vermogen motoren helemaal niet meer nodig in Nederland nu we als slakken over de weg rijden. Behalve een paar snelwegen zijn de maximum snelheden alleen maar verlaagd de afgelopen 20 jaar. Bumperklevers bestaan er, omdat zij wel 10 km/u harder willen rijden. Een middenklasse auto als Passat heeft echt niet meer vermogen nodig als 150 pk om relaxed te rijden en een MB S classe heeft echt niet meer nodig als 300 pk. De turbo moet gebruikt worden om het verbruik en uitstoot te beperken, zoals op de industrie motoren. Lage druk turbo`s dus. De elektrische en hybride modellen wegen veelste zwaar. Al die extra pk`s waar veel mensen hitsig van worden is nodig om het zware gewicht van de auto rond te zeulen, maar ja het moet duur verkocht worden he.