Pieter de Greef directeur Customer Services Mazda Nederland
De Greef (39) startte zijn carrière bij Daimler Chrysler Nederland en werkte daarna als product manager aftersales services voor de merken Mercedes Benz, Smart en Chrysler Jeep Dodge. In zijn laatste functie werkte hij als netwerk manager bij Mercedes Benz Trucks.
Tot 16 februari wordt de functie van directeur Customer Services ad interim ingevuld door Geraldine Brouwers, de managing director bij Mazda Motor Nederland. Lees hier een groot interview met Geraldine Brouwers van eind 2015.
Door herstructurering binnen Mazda zijn de managementtaken anders ingedeeld bij de importeur. Als directeur customer services richt De Greef zich op het beïnvloeden van de klantervaring. “Aan mij de taak om samen met ons team en de dealerorganisatie de verwachtingen van de klant voorafgaand en na de aankoop nog verder te overtreffen en er bovendien voor te zorgen dat de loyaliteit van die klant voor ons merk verder wordt verstrekt. Kortom veel interessante en uitdagende activiteiten waar ik met veel plezier naar uitkijk”, aldus De Greef.
Vorige week werd bij Volvo Gerben Batstra aangesteld als directeur Customer Services.
Reacties
woorden als “verwachtingen van de klant overtreffen” en “versterken van de loyaliteit van de klant” klinken erg goed.
toch matcht dit niet met mijn praktijkervaring met de afdeling customerservice. Niets ten nadele van de vriendelijke dames aan de telefoon, maar bij echte (structurele) klachten als regenratieproblemen, oliedrukproblemen, te hoog oliepeil en een “overleden” motor bij normaal gebruik…geeft men niet thuis. Ik heb het gevoel het bos ingestuurd te worden en wordt niet (echt) serieus genomen met mijn mazda6 motorprobleem. wie weet is deze melding een aanzet om mijn case enige (echte) aandacht te geven.
vr gr
jan wieger de with