Chargepoint neemt EV-laadleverancier Has-to-be over

Ivonne Vermeulen Ivonne Vermeulen
• Laatste update:
Foto: Shutterstock

Het van oorsprong Amerikaanse bedrijf Chargepoint, leverancier van laadpassen en -palen, heeft het Europese EV-laadplatform Has-to-be overgenomen voor 250 miljoen euro. Dat maakt het bedrijf vandaag bekend. De transactie zal naar verwachting dit jaar worden afgerond.

“Als gevestigde leider in Noord-Amerika is het van cruciaal belang voor onze groeistrategie om te blijven investeren in Europa”, aldus Pasquale Romano, president en ceo van Chargepoint. Er is in Europa, althans volgens partijen als Acea, dringend behoefte aan een betere laadinfrastructuur om de groei van elektrische auto’s op te kunnen vangen.

Opschalen

Has-to-be, waarin onder andere Volkswagen in investeert, werd in 2013 opgericht en biedt EV-laadoplossingen: van de exploitatie van laadinfrastructuur tot end-to-end beheer van mobiliteitsoplossingen. Het bedrijf is actief in Duitsland, Oosten en Zwitserland en heeft zijn hoofdkantoor in Duitsland. Has-to-be telt 40 duizend laadpunten en 250 laadpunten via open roamingovereenkomsten. “Samen met Chargepoint zullen we nog verder opschalen naarmate de markt blijft groeien”, aldus Martin Klässer, medeoprichter en ceo van Has-to-be.

Chargepoint is samen met EVBox, waarmee het zijn laadnetwerk heeft verbonden, wereldwijd één van de grotere aanbieders van laadpalen. Het bedrijf heeft ruim 115 duizend laadpalen in bezit. Daarnaast maakt Chargepoint deel uit van ChargeUp Europe, een alliantie ter bevordering van de laadinfrastructuur in Europa.

Geplaatst in rubriek:
Ivonne Vermeulen
Ivonne Vermeulen

Ivonne Vermeulen is redacteur bij Automotive, waar ze onder andere de portefeuilles Schade en Universele markt beheert.

Chargepoint neemt EV-laadleverancier Has-to-be over | Automotive Online

Chargepoint neemt EV-laadleverancier Has-to-be over

Ivonne Vermeulen Ivonne Vermeulen
• Laatste update:
Foto: Shutterstock

Het van oorsprong Amerikaanse bedrijf Chargepoint, leverancier van laadpassen en -palen, heeft het Europese EV-laadplatform Has-to-be overgenomen voor 250 miljoen euro. Dat maakt het bedrijf vandaag bekend. De transactie zal naar verwachting dit jaar worden afgerond.

“Als gevestigde leider in Noord-Amerika is het van cruciaal belang voor onze groeistrategie om te blijven investeren in Europa”, aldus Pasquale Romano, president en ceo van Chargepoint. Er is in Europa, althans volgens partijen als Acea, dringend behoefte aan een betere laadinfrastructuur om de groei van elektrische auto’s op te kunnen vangen.

Opschalen

Has-to-be, waarin onder andere Volkswagen in investeert, werd in 2013 opgericht en biedt EV-laadoplossingen: van de exploitatie van laadinfrastructuur tot end-to-end beheer van mobiliteitsoplossingen. Het bedrijf is actief in Duitsland, Oosten en Zwitserland en heeft zijn hoofdkantoor in Duitsland. Has-to-be telt 40 duizend laadpunten en 250 laadpunten via open roamingovereenkomsten. “Samen met Chargepoint zullen we nog verder opschalen naarmate de markt blijft groeien”, aldus Martin Klässer, medeoprichter en ceo van Has-to-be.

Chargepoint is samen met EVBox, waarmee het zijn laadnetwerk heeft verbonden, wereldwijd één van de grotere aanbieders van laadpalen. Het bedrijf heeft ruim 115 duizend laadpalen in bezit. Daarnaast maakt Chargepoint deel uit van ChargeUp Europe, een alliantie ter bevordering van de laadinfrastructuur in Europa.

Geplaatst in rubriek:
Ivonne Vermeulen
Ivonne Vermeulen

Ivonne Vermeulen is redacteur bij Automotive, waar ze onder andere de portefeuilles Schade en Universele markt beheert.