Grootste Honda-dealer VS: Succes dankzij nachtelijk onderhoud (video)

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
• Laatste update:
Brian Benstock. (Foto: Marcel Cazemier)

Alleen door de consument perfecte service te verlenen, heeft het dealerbedrijf een kans om niet opgegeten te worden door de grote techreuzen zoals Amazon. Dat hield Brian Benstock, de grootste Honda- en Acura-dealer van de VS, zijn gehoor voor tijdens het Automotive Dealerholdingseminar, dat gisteren plaatsvond in Doorn. 

Op het event waren directieleden van de zestig grootste dealerholdings van Nederland aanwezig. Data evangelist Jack Esselink (IBM) en e-sport atleet Koen Schobbers vertelden over de mogelijkheden die hedendaagse technologie biedt. Schobbers deed mee aan game-wedstrijden in stadions met tienduizenden man publiek. Hij is ook actief als e-sport marketingconsulent. Denk niet dat jongeren nog gemakkelijk te bereiken zijn. “Als je twee weken een atleet of team sponsort, dan heb je twee weken aandacht. Daarna kun je opnieuw beginnen.” 

Keynote speaker Benstock zette in zijn verhaal alle risico’s van het hedendaagse dealerbedrijf uiteen. “Ik ben er niet om een vrolijk verhaal te vertellen. De techreuzen willen de automotive, met al zijn honderden miljarden omzet, overnemen.” Met zijn bedrijf Paragon wil Benstock de klant op alle mogelijke manieren ontzorgen. “Als een klant het wil halen wij ’s avond zijn auto op en brengen hem in de ochtend weer terug. Zonder daar extra voor te betalen. Alleen door een frictieloze ervaring kun je de klant blijvend binden.”

Van Mossel-topman Eric Berkhof, die sinds gisteren de Automotive Dealerholding Top 60 aanvoert, meldde ook dat zijn bedrijf met een nieuwe service app komt om het niveau van serviceverlening verder te verhogen. Voor er in Nederland ook ’s nachts aan auto’s gewerkt wordt kan nog wel even duren. “Maar met de toenemende verkeersdrukte is het straks echt noodzakelijk”, zegt Berkhof. 

Bekijk hieronder het sfeerverslag.

Het Automotive Dealerholdingseminar 2018 wordt mogelijk gemaakt door Autotelex, BCA, Bovemij, IT Motive en Santander Consumer Finance

sponsorbalk

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.

Reacties

  • Geert Dokter

    Wel mooi bekeken met de CAO-onderhandelingen: Eerst alle toeslagen eruit gooien, en dan a la Paragon op de meest onmogelijke tijden (’s nachts en in de weekenden) zonder toeslagen je werk doen.