KPMG: “Overheid kan helft aanschafprijs zelfrijdend voertuig subsidiëren”

Steven Don Steven Don
KPMG: "Overheid kan helft aanschafprijs zelfrijdend voertuig subsidiëren"

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 

Reacties

  • Rob

    Geweldig allemaal, maar hoe staat het met de grondstoffen die we nodig hebben voor opslag van de batterijen (energie) daar hoor ik niemand over!!!

  • Bart
  • Vincent

    Klinkt prachtig, dit verhaaltje. Maar als je even doordenkt klopt er niets van.
    Vooral de aanname dat alle kostenbesparingen ook daawerkelijk betekenen dat de overheid minder geld uitgeeft. Een groot deel van deze besparingen komen bij bedrijven en burgers terecht, niet bij de overheid. Die hoeft de blikschade niet te betalen, of de kosten van afslepen, of de tijd dat mensen in de files staan.
    Ook de aanname van de Co2 uitstoot is gebaseerd op hoopvolle verwachtingen, niet op wetenschappelijke gronden. Het is namelijk niet te voorspellen hoe die afname zal plaatsvinden. Veel in het begin, of juist op het laatste nippertje? Maakt veel uit voor de berekeningen.
    Kortom: leuk verhaaltje om de burger lekker te maken, meer niet.

  • Jeroen

    Verkeer & vervoer verantwoordelijk voor 0,14% van de totale CO2 uitstoot ter wereld. Het is misschien goed om deze cijfers eens in gedachten te nemen. Milieu is big business en o.a. Elon Musk van Tesla denkt daar dik aan te gaan verdienen niet meer en niet minder (helaas).

  • Dick

    Mooie kop voor een aansprekend onderzoek! Fijn dat KPMG met een dergelijk onderzoek naar buiten komt, dat draagt vandaag de dag echt bij mbt de kansen en meerwaarde voor ons allen mbt verduurzaming van onze mobiliteit.
    En over 30 jaar is de wereld niet alleen duurzaam, maar ook “verschoont” van mensen met minder duurzame intenties ten aanzien van de mede-mens. Zijn er geen accountants meer nodig om bedrijven te controleren, omdat een ieder de “zorgplicht” in het DNA heeft zitten. Geen boekhoudschandalen meer, want daar hebben we toch van geleerd en uiteindelijk hadden wij dat ook al 30 jaar geleden, dus in 1987,
    kunnen voorzien, toch?
    Ik kijk nu al uit naar het volgende aansprekende KPMG onderzoek. Wie heeft een goede tip?