Slooppremie verdwijnt in inruilkorting

Steven Don Steven Don

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 

Reacties

  • Jeroen

    Goed verhaal, dit is namelijk precies wat er gebeurd. Dit heeft de overheid dus over het hoofd gezien, of is de sloopregeling dan toch meer bedoeld als stimulans voor de autobranche in plaats van een maatregel voor een beter milieu?

  • Rob Klumper

    Overigens wordt van de autobedrijven ineens wel verwacht dat ze voor ” bankier” gaan spelen. Die 1000,= slooppremie per auto kan pas vanaf 3 augustus worden gedeclareerd. Je hoeft geen raketgeleerde te zijn om te snappen dat die 1000,= niet op 4 augustus op de bankrekening staat.
    Kortom, ze hebben in Den Haag meer dan genoeg tijd gehad en toch niet helemaal goed nagedacht.

    Rob Klumper
    Eigenaar klein onafhankelijk autobedrijf.

  • ap

    Ja…………? dit is weer nederland op z’n smalst.
    Wat een regelgeving weer om de handel te stimuleren.
    even een voorbeeldje.
    We moesten een Volvo 440 inruilen uit 1995 en de klant wilde natuurlijk de Slooppremie.
    Nou is het zo dat de volvo nog apk had t/m 30 juni 2009 maar wel al meer dan de minimale tijd op naam stond.
    Dat betekent voor de klant dat ie eerst even 468.- euries kwijt is om de volvo door de apk te krijgen om hem daarna in te ruilen voor 1000.- en dan gaat z’n volvootje in de pers via ARN.

    Wat een prachtige regels.

    succes met deze premie.

    gr.a.p.

  • Joop van der Steen

    We hebben een nieuwe Fiat Panda verkocht, de klant krijgt van Fiat uit al en prima aanbieding, ten koste van de verkoopmarge. De inruilauto valt in de slooppremie, daar gaan we na 3 Augustus de 1.000,= Euro slooppremie voor aanvragen.
    We houden zelf 300,= Euro bruto over aan deze transactie.
    Daar gaan we, 19%BTW afdragen, salaris, gas, licht, water, huisvesting, demo auto, vaste en 06 telefoon, advertentie, koffie, aftersales kosten en op de slooppremie wachten.
    Ik hoop dat als de nieuwe Fiat Panda binnen komt, de inruil auto nog 3 maanden APK goedgekeurd is voordat de sloophamer erin gaat, ( belachelijke regeling ) anders moet er nog meer geld achteraan.
    Ik heb vandaag gevraagd aan onze medewerkers of ze zonder het licht aan willen werken ! maar dat gaat natuurlijk niet.
    En het bovenstaande gaat ook natuurlijk niet. Vraag maar eens aan de gemiddelde klant wat hij denkt dat we aan een auto verdienen. Wat ze zeggen, hoopte dat dat waar was.
    Geen medelijden hoor, maar het is wel de waarheid. Arme merk dealers.
    Van der Steen Autobedrijf Heiloo B.V. Bovag Onafhankelijk Autobedrijf.

  • Joop van der Steen

    O ja, en als je nog winst maakt, moet je nog vennootschaps belasting betalen.
    Maar dat zal wel niet het geval zijn.

  • Jan-Willem Noordzij

    Ja stel je voor dat wij als autobedrijf er iets op verdienen. Kan natuurlijk niet voor een liefdadigheids instelling. Of zijn we toch een commercieel bedrijf? Nou ja, als de verliezen op de voorraad van de start van de crisis gecompenseerd worden, wil ik deze transacties wel voor 0,- doen. Ik stel voor dat we voortaan ook bij de Appie, de c1000, de hema, c&a, de tandarts, het ziekenhuis, ook gewoon gaan onderhandelen over de prijs, kan leuk worden aan de kassa!

  • Frans van Dorp

    Het artikel in de Volkskrant raakt kant nog wal. Wij als autodealer hadden veel liever gezien dat de autokoper het bedrag rechtstreeks op zijn rekening zou ontvangen. Nu mogen wij als dealer voor ‘bank’ spelen door wel eerst het geld aan de klant te geven om vervolgens op de staat te wachten wanneer wij die euro’s weer terug krijgen.

  • r..levering

    Ja ja we lezen het alle goed.
    Inderdaat moeten wij als autobedrijf eerst de 1000 euro premie voorschieten vanaf de ingangsdatum van de slooppremie.
    Als men gemiddeld 5 auto’s in de week doet [wat velen niet eens halen] en sommigen een aantal meer dan mag autoverkoper/dealer wel een kasreseve hebben van hier tot en met Tokio.
    Want u kunt op uw vingers wel na tellen dat het aantal weken, ongeveer 8x1000e x5 auto’s gemiddelde verkoop voor een fors bedrag a 40.000 in de buidel moet.
    Regering zorg eens voor een goede op de autobranche COMPLETE en minder belastende oplossing voor uw zgn slooppremie .
    Wij als autobranche zijn weer de klos en kunnen alles weer voorschieten wat in deze tijd al erg moeilijk is voor velen onder ons.
    groet r.levering