Nu te koop: Nationaal Occasion Onderzoek 2023

NOO • Deze week presenteerde AM de elfde editie van het Nationaal Occasion Onderzoek.
Michael van Wijngaarden Michael van Wijngaarden
(foto: Promedia)

Enkele opvallende conclusies werden tijdens het AM Remarketing Event al onthuld door Michel Corveleijn van VWE. Uit het onderzoek blijkt bijvoorbeeld dat er weer meer occasions werden verkocht in de leeftijdscategorie 0 – 5 jaar. Alle andere categorieën blijven vrijwel gelijk.

Ook kiest de Nederlandse occasionkoper steeds vaker voor een suv. Deze trend is in vorige edities al zichtbaar, dit jaar blijkt dat qua modellen alleen suv’s een stijging laten zien, met de midi-suv als grootste stijger (+19,3%).

Wat verder opvalt is de daling in de verkoop van EV’s ten opzichte van vorig jaar (-14%). Of zoals Corveleijn het zelf verwoordde: “De EV-verkopen laten ons een beetje in de steek.” Hybrides en plug-in hybrides zaten daarentegen flink in de lift, met stijgingen van respectievelijk 19 en 47,6 procent.

Wil je meer lezen over de belangrijkste ontwikkelingen op de occasionmarkt? Het Nationaal Occasion Onderzoek 2023 kan je hier bestellen.

Geplaatst in rubriek:
Michael van Wijngaarden
Michael van Wijngaarden

Sinds 2019 in dienst bij ProMedia, schrijft voor de titels Automotive en Fleet & Mobility. Tevens juryvoorzitter voor de verkiezingen van Occasion, Zakenauto en Bestelauto van het Jaar. Trekt er graag op uit in zijn als camper omgebouwde Ford Transit.  

Nu te koop: Nationaal Occasion Onderzoek 2023 | Automotive Online

Nu te koop: Nationaal Occasion Onderzoek 2023

NOO • Deze week presenteerde AM de elfde editie van het Nationaal Occasion Onderzoek.
Michael van Wijngaarden Michael van Wijngaarden
(foto: Promedia)

Enkele opvallende conclusies werden tijdens het AM Remarketing Event al onthuld door Michel Corveleijn van VWE. Uit het onderzoek blijkt bijvoorbeeld dat er weer meer occasions werden verkocht in de leeftijdscategorie 0 – 5 jaar. Alle andere categorieën blijven vrijwel gelijk.

Ook kiest de Nederlandse occasionkoper steeds vaker voor een suv. Deze trend is in vorige edities al zichtbaar, dit jaar blijkt dat qua modellen alleen suv’s een stijging laten zien, met de midi-suv als grootste stijger (+19,3%).

Wat verder opvalt is de daling in de verkoop van EV’s ten opzichte van vorig jaar (-14%). Of zoals Corveleijn het zelf verwoordde: “De EV-verkopen laten ons een beetje in de steek.” Hybrides en plug-in hybrides zaten daarentegen flink in de lift, met stijgingen van respectievelijk 19 en 47,6 procent.

Wil je meer lezen over de belangrijkste ontwikkelingen op de occasionmarkt? Het Nationaal Occasion Onderzoek 2023 kan je hier bestellen.

Geplaatst in rubriek:
Michael van Wijngaarden
Michael van Wijngaarden

Sinds 2019 in dienst bij ProMedia, schrijft voor de titels Automotive en Fleet & Mobility. Tevens juryvoorzitter voor de verkiezingen van Occasion, Zakenauto en Bestelauto van het Jaar. Trekt er graag op uit in zijn als camper omgebouwde Ford Transit.