Bovag blaast Beun de Haas nieuw leven in
In de commercials worden autokopers door Beun (nog altijd in de persoon van Maarten Spanjer) opgeroepen om Bovag-bedrjiven toch vooral links te laten en hun nieuwe tweedehands online bij BdH uit te komen uitzoeken. Die site biedt “eerlijke, lage prijzen, hanteert geen overbodige keurmerken en garantiebewijzen van allerlei pluimage die doorgaans alleen in het voordeel van de verkoper werken.”
Bovendien is bij BdH goedkoop ook echt goed-koop, zo claimt de site. “U betaalt geen cent te veel. En onze occasions zijn altijd 20% beter dan de goedkoopste.”
Bij een bezoek aan de BdH-site neemt Bovag vervolgens het roer over en wordt de potentiële occasionkoper doorgeleid naar Bovagoccasions.nl. Op deze site kunnen uitsluitend Bovag-leden occasions plaatsen. Die moeten voorzien zijn van garantie en een NAP-label. De site wordt technisch ondersteund door Autotrack.nl, dat partner is van Bovag.
Volgens Paul de Waal is bewust gekozen voor de link met de bekende campagne uit 1984, om occasionkopers te wijzen op het belang van betrouwbaarheid en garantie, ook dit nieuwe internettijdperk. De transparantie en mogelijkheden van internet zorgen ervoor dat steeds meer consumenten onderling occasions verhandelen.