Automotive vlog: Mercedes opent flagshipstore in Den Haag

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
Afgelopen weekend werd de nieuwe flagshipstore geopend. (Foto: Mercedes)

In Den Haag opende Mercedes Benz Dealerbedrijven eind mei zijn nieuwe flagshipstore. Het is het eerste pand in Europa dat volgens de nieuwe corporate identity van de fabrikant is gebouwd. Naast de verkoop van de reguliere personenwagens, is er ook een aparte bedrijfswagenshowroom en een AMG Performance Center. Lees hier meer over de nieuwe CI en retailconcept van de fabrikant.

Directeur Sander van Kouwen denkt een “unieke beleving te kunnen bieden” aan bezoekers en klanten. “Om te beginnen architectonisch, het is de vormgeving van deze tijd. Daarnaast zijn de interne processen verbeterd om die optimale beleving te kunnen bieden.” Het bedrijf zet een groot aantal audiovisuele producten in, om die beleving te bieden. De grootste veranderingen zitten aan de kant van de aftersales. Zo wordt er nu onder andere bij regulier onderhoud door twee monteurs tegelijkertijd aan een auto gewerkt, net als al langer gebeurt bij Volvo.  

In Nederland is het retailconcept al deels zichtbaar bij Rüttchen in Den Bosch en Wensink in Arnhem en binnenkort bij Smeets Autogroep in Venlo. In de rest van Nederland wordt het nieuwe retailconcept de komende jaren uitgerold. Maar op een andere schaal dan in Den Haag. “Dit is zelfs op Europese schaal een uniek gebouw”, aldus Van Kouwen.

Bekijk hieronder een interview met Sander van Kouwen.

 

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.

Automotive vlog: Mercedes opent flagshipstore in Den Haag | Automotive Online

Automotive vlog: Mercedes opent flagshipstore in Den Haag

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
Afgelopen weekend werd de nieuwe flagshipstore geopend. (Foto: Mercedes)

In Den Haag opende Mercedes Benz Dealerbedrijven eind mei zijn nieuwe flagshipstore. Het is het eerste pand in Europa dat volgens de nieuwe corporate identity van de fabrikant is gebouwd. Naast de verkoop van de reguliere personenwagens, is er ook een aparte bedrijfswagenshowroom en een AMG Performance Center. Lees hier meer over de nieuwe CI en retailconcept van de fabrikant.

Directeur Sander van Kouwen denkt een “unieke beleving te kunnen bieden” aan bezoekers en klanten. “Om te beginnen architectonisch, het is de vormgeving van deze tijd. Daarnaast zijn de interne processen verbeterd om die optimale beleving te kunnen bieden.” Het bedrijf zet een groot aantal audiovisuele producten in, om die beleving te bieden. De grootste veranderingen zitten aan de kant van de aftersales. Zo wordt er nu onder andere bij regulier onderhoud door twee monteurs tegelijkertijd aan een auto gewerkt, net als al langer gebeurt bij Volvo.  

In Nederland is het retailconcept al deels zichtbaar bij Rüttchen in Den Bosch en Wensink in Arnhem en binnenkort bij Smeets Autogroep in Venlo. In de rest van Nederland wordt het nieuwe retailconcept de komende jaren uitgerold. Maar op een andere schaal dan in Den Haag. “Dit is zelfs op Europese schaal een uniek gebouw”, aldus Van Kouwen.

Bekijk hieronder een interview met Sander van Kouwen.

 

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.