Autonieuws | Peugeot 508 overtuigt nog niet

Romy Wielinga Romy Wielinga
• Laatste update:

 

Stéphan Vermeulen, coördinator tests Autoweek

Wat spreekt in zijn voordeel? Een grote groep hunkert naar een mooie, Franse middenklasser. Het is een fantastische auto om te zien en om in te rijden. Ook van binnen hebben de Fransen er een feestje van gemaakt.
Wat in zijn nadeel? Het motorenaanbod is vooralsnog alleen voor de zakelijk rijder interessant. Veel keuze uit diesels, de benzinemotoren beginnen bij 180 pk.
Consumentenpotentieel:  Een 6 en dat komt vooral door de motorenmix. 

Paul Harms, directeur Mobility Service Nederland

Wat spreekt in zijn voordeel? De Peugeot 508 is een hele mooie auto, al ben ik als trotse berijder van een Peugeot 504 Coupé uit 1969 wel wat bevooroordeeld. Het design van deze 508 ziet er strak en solide uit en kan wedijveren met de standaard in deze klasse: de Duitse concurrentie.
Wat in zijn nadeel? Traditiegetrouw zien de grotere Franse modellen er bij de introductie vaak fraai uit. Meestal wordt er bij die gelegenheid door de eigen organisatie ook met veel lof gesproken over de kwaliteit en de restwaarde. Helaas heeft de geschiedenis ons geleerd dat de restwaarde van dit soort auto’s op termijn altijd achterblijft bij de verwachting. Menige leasemaatschappij kan zich de financiële blaren herinneren.
Leasepotentieel: Een 5,5. Wij kijken reikhalzend uit naar de break en liefst ook een volledige EV.

Joost Klaren, restwaardespecialist bij Autotelex

Wat zijn de sterke restwaardekanten? De looks, uitstraling, afwerking, maar ook de rijeigenschappen zijn beslist op een hoger niveau en dat helpt voor een goede restwaarde. Ook ziet Peugeot kans om, ondanks de nieuwe WLTP, de CO2-waarden relatief laag te houden met alle bijbehorende voordelen.
En wat de zwakke? De 508 is geen ruimtewonder, vooral achterin. Bovendien heeft de multimediabediening helaas niet dezelfde aandacht gekregen als de rest van de auto.
Restwaardepotentieel: Een 7,5. Vooral de diesel heeft dankzij de prijsstelling, Euro 6.2 en uitstootwaarden, prima vooruitzichten wat Autotelex betreft. Ook schaarste, gezien de ontwikkelingen in het D-segment, draagt bij aan een hoge restwaarde.

Hans den Hollander, fleetmanager bij Cisco

Wat spreekt in zijn voordeel? Het aantrekkelijke design kan veel zakelijk rijders verleiden om voor de 508 te kiezen. De SW-variant is een belangrijke aanvulling voor Nederland. Voor bedrijven met ambitieuze CO2- limieten kan de volgend jaar te verwachten PHEV-versie een interessante keuze zijn, mits met een redelijke actieradius.
Wat in zijn nadeel? Peugeot loopt wat achter op EV-gebied en ook voor de 508 is geen BEV voorzien. Pas eind volgend jaar komt de PHEV-versie. En de SW blinkt niet echt uit in bagageruimte.
Fleetpotentieel: Een 7,5.

Autonieuws | Peugeot 508 overtuigt nog niet | Automotive Online

Autonieuws | Peugeot 508 overtuigt nog niet

Romy Wielinga Romy Wielinga
• Laatste update:

 

Stéphan Vermeulen, coördinator tests Autoweek

Wat spreekt in zijn voordeel? Een grote groep hunkert naar een mooie, Franse middenklasser. Het is een fantastische auto om te zien en om in te rijden. Ook van binnen hebben de Fransen er een feestje van gemaakt.
Wat in zijn nadeel? Het motorenaanbod is vooralsnog alleen voor de zakelijk rijder interessant. Veel keuze uit diesels, de benzinemotoren beginnen bij 180 pk.
Consumentenpotentieel:  Een 6 en dat komt vooral door de motorenmix. 

Paul Harms, directeur Mobility Service Nederland

Wat spreekt in zijn voordeel? De Peugeot 508 is een hele mooie auto, al ben ik als trotse berijder van een Peugeot 504 Coupé uit 1969 wel wat bevooroordeeld. Het design van deze 508 ziet er strak en solide uit en kan wedijveren met de standaard in deze klasse: de Duitse concurrentie.
Wat in zijn nadeel? Traditiegetrouw zien de grotere Franse modellen er bij de introductie vaak fraai uit. Meestal wordt er bij die gelegenheid door de eigen organisatie ook met veel lof gesproken over de kwaliteit en de restwaarde. Helaas heeft de geschiedenis ons geleerd dat de restwaarde van dit soort auto’s op termijn altijd achterblijft bij de verwachting. Menige leasemaatschappij kan zich de financiële blaren herinneren.
Leasepotentieel: Een 5,5. Wij kijken reikhalzend uit naar de break en liefst ook een volledige EV.

Joost Klaren, restwaardespecialist bij Autotelex

Wat zijn de sterke restwaardekanten? De looks, uitstraling, afwerking, maar ook de rijeigenschappen zijn beslist op een hoger niveau en dat helpt voor een goede restwaarde. Ook ziet Peugeot kans om, ondanks de nieuwe WLTP, de CO2-waarden relatief laag te houden met alle bijbehorende voordelen.
En wat de zwakke? De 508 is geen ruimtewonder, vooral achterin. Bovendien heeft de multimediabediening helaas niet dezelfde aandacht gekregen als de rest van de auto.
Restwaardepotentieel: Een 7,5. Vooral de diesel heeft dankzij de prijsstelling, Euro 6.2 en uitstootwaarden, prima vooruitzichten wat Autotelex betreft. Ook schaarste, gezien de ontwikkelingen in het D-segment, draagt bij aan een hoge restwaarde.

Hans den Hollander, fleetmanager bij Cisco

Wat spreekt in zijn voordeel? Het aantrekkelijke design kan veel zakelijk rijders verleiden om voor de 508 te kiezen. De SW-variant is een belangrijke aanvulling voor Nederland. Voor bedrijven met ambitieuze CO2- limieten kan de volgend jaar te verwachten PHEV-versie een interessante keuze zijn, mits met een redelijke actieradius.
Wat in zijn nadeel? Peugeot loopt wat achter op EV-gebied en ook voor de 508 is geen BEV voorzien. Pas eind volgend jaar komt de PHEV-versie. En de SW blinkt niet echt uit in bagageruimte.
Fleetpotentieel: Een 7,5.