Nieuwe Suzuki Alto matig in crashtest

Steven Don Steven Don

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 

Reacties

  • Euro NCAP

    Misschien was het bestuderen van de bron zinvoller geweest. De Suzuki scoort marginaal slechter als de Honda Jazz bij een frontale crash. En dat voor een auto die 40 cm korter is 200 kilogram minder weegt en bijna de helft van de prijs is, is best knap. Geen idee waarom Suzuki met zo’n slappe reactie komt. Het is nogal logisch dat wanneer je een autootje van drieëneenhalve meter, van net iets meer dan 800 kg voor nog geen 8000 Euro verkoopprijs bouwt je niet kunt verwachten dat dit voertuig dan net zo veilig en comfortabel is als aanzienlijk grotere, zwaardere en duurdere auto’s. Kortom leuke stemmingmakerij. En misschien is het blindelings volgen van tweedehands informatie niet altijd even handig. Autointernational (en Automobiel management), doe je werk eerlijk of doe het niet.